Boeken algemeen

zondag 16 juli 2017

Goede dochter - Karin Slaughter

titel: Goede dochter
auteur: Karin Slaughter
oorspronkelijke titel: The Good Daughter
vertaling: Ineke Lenting
uitgeverij: HarperCollins
ISBN: 978 94 027 2680 0
aantal pagina's: 510
verschijningsdatum: juni 2017

Bekijk op bol.com


Vorig jaar verscheen er van Karin Slaughter, na twee op zichzelf staande boeken, weer een deel over Sara Linton en Will Trent, Verborgen.
Ik hoopte eigenlijk dat er dit jaar weer een nieuw deel in de serie zou komen, maar dat was helaas niet het geval. Goede Dochter is wederom een losstaand verhaal. 
Maar aangezien ik alle boeken van Karin Slaughter gelezen heb en er nooit van eentje níet heb genoten, verwachtte ik dat het ook met dit boek wel goed zou komen.

En hoe?!

Gelijk vanaf het eerste hoofdstuk had ik zoiets van: 'Jemig, waar ben ik nu in beland!'
Ik vind 'heftig' altijd een beetje een irritant woord. Het wordt te pas en te onpas gebruikt, maar soms kan ik zelf ook geen ander woord bedenken. Goede Dochter is een heftig boek.

Waar gaat het boek over:

Het verhaal begint in 1989 bij het gezin Quinn thuis. Het gezin bestaat uit vader Rusty, moeder Gamma en dochters Samantha en Charlotte. 
Rusty verdedigt als advocaat het uitschot van de buurt en heeft daardoor nogal wat vijanden. Vijanden die wraak willen en waar de rest van zijn gezin ook de dupe is.

In maart 1989 gaat het helemaal mis als er ineens twee op wraak beluste figuren het gezin vreselijk te pakken nemen en volledig uit elkaar scheuren.

"'Ik hou van je, ik weet dat jij van mij houdt, maar elke keer dat we elkaar zien, zien we wat er gebeurd is, en geen van ons tweeën zal ooit verder kunnen als we altijd achterom blijven kijken.'"


28 jaar later zijn de zichtbare en onzichtbare littekens nog steeds van grote invloed op hun levens. Rust is ze niet gegund. Charlie (Charlotte) raakt namelijk opnieuw betrokken bij een aanslag die niet alleen haar leven op z'n kop zet, maar ook oude wonden opent.

Mijn mening:

Wederom een verhaal van Karin Slaughter dat geweldig in elkaar steekt. 
Goede personages, een goede verhaallijn met de gedetailleerde omschrijvingen die we zo van Slaughter gewend zijn.

De familie Quinn is een boeiende familie om over te lezen. Ze steken hun mening niet onder stoelen of banken, zeggen waar het op staat. Dat leidt onderling tot interessante en soms humoristische gesprekken. 

De uitkomst van Goede Dochter ligt zeker niet voor de hand. Terugkijkend blijkt het wel allemaal te kloppen en vraag je je misschien af waarom je het niet eerder hebt gezien.

Omdat dit boek geen onderdeel van een serie is, lijkt het me een perfect boek om in te beginnen als je niet eerder iets van Karin Slaughter gelezen hebt. Zeker weten dat het naar meer zal smaken!

Veel leesplezier!!

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes


InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten