Boeken algemeen

zaterdag 25 juni 2016

Verborgen - Karin Slaughter

Na Veroordeeld (2014) en Mooie meisjes (2015) eindelijk weer een boek van Karin Slaughter waarin Will Trent en Sara Linton de hoofdrol spelen.
Ik wilde dit boek zo graag lezen, dat ik in de weken ervoor eigenlijk helemaal geen zin had om iets anders te lezen. Toen ik eenmaal in Verborgen begonnen was, had ik veel te weinig tijd om lekker door te lezen.
Voordeel daarbij is wel dat ik een week van het boek heb kunnen genieten.



Waar gaat het boek over:

In een verlaten pakhuis wordt het lijk van een oud-politieagent aangetroffen. Dale Harding was geen fijne agent en heeft flink wat op zijn kerfstok. Maar waar hij nu bij betrokken is geraakt, is wel heel complex. 
Will Trent, Faith Mitchell en Amanda Wagner van het GBI breken hun hoofd over de zaak.
Na onderzoek blijken ze namelijk niet alleen met een dode Dale Harding te zitten, maar ook met een vrouwelijk slachtoffer, die vooralsnog onvindbaar is.
Wel wijst alles in de richting van een oude bekende van Will.

Mijn mening:

Spannend en zo goed geschreven en omschreven dat het soms net leek of ik zelf bij stond. (Wat bij de gruwelijke taferelen die Slaughter schetst, niet altijd even fris is...)

Een gedeelte van het boek speelt zich af in het heden en een gedeelte in het verleden. 
Het boek begint op maandag, de nacht van de moord op Dale Harding. Er wordt een onderzoek gestart en net op een heel spannend moment... springt het verhaal over naar het verleden.
Dat was even omschakelen. Gelukkig kostte dat niet veel tijd.

Wat wel veel tijd kostte, was het op zijn plaats krijgen van alle puzzelstukjes. 

Naast het moordonderzoek loopt de relatie tussen Will en Sara als een rode draad door het boek.
Ik ben op Facebook wat uitspraken tegengekomen van mensen die vonden dat het personage van Will en het bijbehorende verleden wat te veel worden uitgemolken, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Er wordt slechts weer een tipje van de donkere sluier opgelicht. Het personage van Will wordt daar wat mij betreft alleen maar beter van.

Behalve spanning en romantiek zitten er ook een paar mooie actie-stukken in het boek en wist Karin Slaughter met haar cynisme regelmatig een glimlach op mijn gezicht te krijgen.
Alles bij elkaar een mooi compleet plaatje.

Ik hoop dat Karin Slaughter alweer verder aan het schrijven is aan een nieuwe Will Trent / Sara Linton-thriller. 

Verborgen is het eerste boek van Karin Slaughter dat bij HarperCollins Holland, aan wie ik mijn recensie-exemplaar te danken heb, is uitgegeven.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

titel: Verborgen
auteur: Karin Slaughter
originele titel: The kept woman
vertaling: Ineke Lenting
uitgeverij: HarperCollings
ISBN:
978 94 027 1380 0
aantal pagina's: 479
verschijningsdatum: juni 2016


Follow on Bloglovin

1 opmerking: