Boeken algemeen

woensdag 29 november 2017

Mijn verlangen - Jodi Ellen Malpas

Titel: Mijn verlangen
auteur: Jodi Ellen Malpas
Originele titel: The Forbidden
vertaling: Gabriëlla van Karsbergen
uitgeverij: Xander Uitgevers BV
ISBN: 978 94 0160 792 6
aantal pagina's: 368
verschijningsdatum: november 2017

Koop bij bol.com


Een paar weken geleden werd ik door Xander Uitgevers gevraagd of ik mee wilde doen aan de blogtour van het nieuwe boek van Jodi Ellen Malpas.
Omdat ik al eerder boeken van Jodi Ellen Malpas las en die me wel bevielen, vond ik dat wel een goed idee.
Dus, bij deze mijn recensie van Mijn Verlangen:


Omslagtekst:

Annie is nog nooit écht verliefd geweest. En door haar drukke baan als architect heeft ze eigenlijk ook geen tijd om te daten. Maar dan ontmoet ze tijdens een avond uit de mysterieuze Jack. Hun aantrekkingskracht is onweerstaanbaar.

Na een onvergetelijke nacht samen denkt Annie Jack nooit meer terug te zien, totdat blijkt dat hij de aannemer is van haar nieuwe project en ze samen moeten werken... Annie en Jack hebben moeite om werk en privé gescheiden te houden. Zijn ze in staat de verleiding te weerstaan of is de aantrekkingskracht sterker?

Mijn mening:

Een boek waarbij je al snel in het verhaal zit en ook niet lang op actie hoeft te wachten. Jack maakt een geweldige eerste indruk. Lekker brutaal. Door zijn losse gedrag, wordt Annie ook al snel wat losser. 

"Langzaam komt hij dichterbij en brengt mijn hand naar zijn mond. Ik kijk gefascineerd toe hoe hij langzaam het zout van mijn hand likt, zijn ogen op de mijne gericht. Dan slaat hij de tequila achterover. Als ik nu dood zou neervallen, zou ik zonder twijfel sterven als een gelukkig vrouw."

(blz. 30)

De uitkomst van boeken als dit is natuurlijk vaak vrij voorspelbaar. Vraag is of de weg ernaar toe dat ook is. Wat dat betreft is Mijn verlangen wel een origineel verhaal. 

Helaas zijn mannen in boeken in de meeste gevallen niet zo stoer en sexy als ze op het eerste gezicht lijken en worden ze vaak stukje bij beetje afgebroken tot een lieve zorgzame man. (Waar je in het echte leven uiteraard ook veel meer aan hebt.)
Ook Jack blijkt een hele geschiedenis te hebben. Sommige stukken daarvan zijn nog niet eens geschiedenis. Gelukkig wordt hij niet helemáal afgebroken.
De gebruiksaanwijzing van de 29-jarige Annie is iets minder ingewikkeld. 

Romantiek, erotiek, spanning en humor:
Mijn verlangen is een heerlijk boek om gewoon lekker ontspannen te lezen. Daarbij zitten er genoeg spannende en uitdagende stukken in dat je niet zo gemakkelijk in slaap valt terwijl je zit te lezen.

Verhalen die na het lezen snel weer naar de achtergrond verdwijnen. Maar hoe erg is dat?

Wat mij betreft horen dit soort boeken er af en toe gewoon tussen te zitten en mag het best pleasure zonder guilt zijn. 

Meer Jodi Ellen Malpas? Klik hier voor mijn recensies van de Mijn man-serie.

Mijn verlangen is o.a. verkrijgbaar bij Bol.com. Zowel als paperback (€17,99) als e-book (€6,99). Bestel je een boek via een link op mijn blog, dan ontvang ik een klein bedrag aan commissie. Jou kost het niets extra. 


InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten