Boeken algemeen

woensdag 11 mei 2016

Een met jou (Crossfire #5) - Sylvia Day

Met Een met jou komt er een einde aan de Crossfire-serie. Ik was niet over alle delen van de serie even goed te spreken, maar over deze toch zeker wel!

In Een met jou las ik niet het standaardverhaal van aantrekken en afstoten, maar het verhaal van een steeds sterker wordende liefde, waar niks of niemand meer tussen kan komen.
(Alhoewel zowel Gideon als Eva nog regelmatig onzeker is over de ander.)

Een rustig kabbelend verhaal is het absoluut niet, want er zijn nog steeds mensen die Gideon en Eva het licht in de ogen niet gunnen.

In Bezeten van jou (klik) zijn Eva en Gideon stiekem getrouwd, maar er moet natuurlijk ook nog een huwelijksfeest gegeven worden. Liefst al op korte termijn, dus moet er snel veel geregeld worden.
Dat is dan ook een onderwerp dat veel plaats inneemt in het boek.

Gideon en Eva leven een luxe-leventje met veel glitter en glamour tussen de rich and famous. 'Gewone' mensen komen er eigenlijk niet in het verhaal (en in hun leven) voor.
Het zijn blijkbaar geen lagen uit de bevolking die elkaar regelmatig tegenkomen.
Persoonlijk ken ik ook geen mensen met privé-vliegtuigen e.d.

Net als in de vorige boeken worden de hoofdstukken in het boek afgewisseld in ik-figuur tussen Gideon en Eva.
Er is regelmatig een korte terugblik naar de gebeurtenissen uit de vorige delen, waardoor ik snel weer in het verhaal zat. En dat terwijl het toch meer dan een jaar geleden is dat ik deel 4 las.

Bij beiden is er af en toe een veelzeggende droom, alhoewel ik het verhaal verder niet spiritueel vind overkomen.
Ohja, er komt ook een leuk nieuw 'personage' in het boek die voor zowel Eva als Gideaon veel zal gaan betekenen :-).

"Gideon Cross was zo diep en onmetelijk als de oceaan, en ik was meteen vanaf het eerste moment dat ik hem zag al bang geweest dat ik in hem zou verdrinken. Daar mocht ik niet bang meer voor zijn. Niet nu ik besefte dat ik nog banger was om hem te verliezen."


Ik las dit boek uit op de dag voor ik een weekje op vakantie ging. Tijd om een recensie te schrijven was er op dat moment niet. En doordat ik op de dertien uur durende heenreis geen tijd had om te lezen, bleef dit verhaal nog lang doorspelen in mijn hoofd. Niks mis mee.
Ik had genoeg tijd om over deze recensie na te denken. Toch geef ik er de voorkeur aan om gelijk na het lezen en voordat ik in een nieuw boek begin een recensie te schrijven.

A.W. Bruna Uitgevers, bedankt dat ik dit boek voor jullie mocht lezen.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Een met jouTitel: Een met jou
auteur: Sylvia Day
Originele titel: One with you
vertaling: Marike Groot en Sander Brink
uitgeverij: A.W. Bruna Uitgevers
ISBN: 978 94 005 0605 3
aantal pagina's: 453
verschijningsdatum: mei 2016


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten