Boeken algemeen

zondag 31 augustus 2014

Glazuur - Lisette Jonkman

Titel: Glazuur
auteur: Lisette Jonkman
uitgeverij: Luiting-Sijthoff
ISBN: 9789021806419
aantal pagina's: 272
verschijningsdatum: mei 2012




Sophie heeft een rotbaantje, een te klein appartement en geen vriend.  De baan als copywriters die ze al bijna had is ingepikt door haar 'vriendin' Karlin. Voor Sophie bleef er een plaatsje over als Assistant Junior Copywriter, een hele mond vol, maar in werkelijkheid komt het er vaak op neer dat zij degene is die voor de koffie zorgt onder supervisie van Karlin. Sophie wordt zwaar ondergewaardeerd, terwijl Karlin, die niet eens goed kan spellen, op een voetstuk is geplaatst.
Daar komt nog bij dat Karlin een relatie heeft met Rein, waar Sophie verliefd op is.

Bij haar vriendin Sanne beklaagt Sophie zich regelmatig. Sanne drukt haar steevast met de neus op de feiten: Zoek een andere baan!
Wanneer Sanne en Sophie op een avond een doos met herinneringen doorspitten komt Sophie een briefje tegen dat ze bijna 5 jaar geleden geschreven heeft.

Nog te doen voordat ik 25 word.
(Sophie hoopt dat ze er inmiddels wat van af kan strepen.)
* toffe baan
* goed salaris
* sexy vriend
* boek schrijven
* tien kilo afvallen
Helaas geen van de successen behaald. Daar moet gauw wat aan gedaan worden!

Een heel leuk boek, geschreven door een schrijfster van Nederlandse bodem. Lisette Jonkman won in 2011 de Chicklit schrijfwedstrijd. Sinds 2013 is ze fulltime schrijfster. Een goede keus lijkt mij.
Glazuur is haar debuutroman. Na dit debuut schreef ze Verkikkerd, Verslingerd, Festivalkriebels, Pizzageur en maneschijn en het korte verhaal Foetsie.
Aangezien ik Glazuur erg leuk vond, lijkt het me zeker de moeite waard om meer van Lisette Jonkman te gaan lezen.

Glazuur leest als een trein. Toen ik eenmaal begonnen was met lezen, kon ik niet meer stoppen. Toen het op een gegeven moment al vrij diep in de nacht was, bedacht ik me dat mijn kinderen 's morgens wel vroeg weer wakker zouden zijn en ben ik toch maar gestopt met lezen, om vervolgens 's morgens het boek in één ruk verder uit te lezen.

De personages komen goed over. De leuke personages waren leuk, de vervelende mochten van mij wel een kop hete koffie over zich heen krijgen. Sommige personages werden pas later in het verhaal leuk.
Er zit veel humor in het verhaal en veel komische en beschamend grappige momenten.
Een lekkere feel-good chicklit.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Follow on Bloglovin

1 opmerking:

  1. klinkt als een leuk boek, ik moet echt dringend eens een boek lezen van deze schrijfster

    BeantwoordenVerwijderen