Boeken algemeen

zaterdag 9 augustus 2014

Dag oude e-reader, welkom nieuwe e-reader

Balen! Heb ik vakantie, is mijn e-reader kapot :(. Iedere keer als ik door de boeken op mijn e-reader heen wilde scrollen kreeg ik de melding dat mijn BeBook Touch gecrasht was.
Helaas zit er op de BeBook Touch geen optie om hem terug te zeggen naar de fabrieksinstellingen. De klantenservice van BeBook raadde me aan om naar het verkooppunt van de e-reader te gaan.

Netjes als ik ben, bewaar ik altijd alle verpakkingen van dit soort dingen, dus ging ik met mijn netjes verpakte e-reader naar Dixons.
Aangezien ik hem al anderhalf jaar had en er op de bon niet stond wat de garantietermijn was, ging ik er vanuit dat die inmiddels verstreken was.

Ik was dan ook heel blij dat de verkoper van de winkel mij wist te melden dat ik tóch nog garantie had. Mijn e-reader zou dus opgestuurd worden.
Jammer genoeg hadden ze geen leen e-readers...

De verkoper ging even met een collega overleggen hoe het opsturen van de e-reader verder in zijn werk zou gaan en kwam een paar minuutjes later bij me terug.
'Mevrouw, ik heb nog beter nieuws. U krijgt uw geld terug.'
Ehm tja, daar zeg ik geen nee tegen :-).

Uiteraard heb ik gelijk een nieuwe uitgezocht. Geen BeBook meer, want die verkopen ze bij Dixons niet meer. En dat terwijl ik altijd een BeBook gehad heb. (BeBook One, BeBook Neo, BeBook Touch)
Nu is het tijd voor een Kobo. De Kobo Aura.

Thuis aangekomen moest ik hem natuurlijk eerst uitproberen. Daar ging het helaas fout. De computer gaf aan dat hij geformatteerd moest worden. Klik ik formatteren aan, krijg ik een melding dat ik hij niet geformatteerd kan worden.
Na even zoeken op internet zag ik dat dit wel een meer voorkomende fout was van Kobo e-readers. En niet zomaar een fout, maar een defect. Geen goed begin voor Kobo.
Ik weer terug naar de winkel.
De verkoper was het met me eens dat het vandaag niet mijn geluksdag was qua e-readers. Gelukkig gaf hij me wel weer een nieuwe mee.
Poging twee dus... en...

JA! HIJ WERKT!
En hopelijk blijft hij dat ook héél lang doen.

Iemand ervaring met de Kobo Aura?

Dus, dag oude e-reader, welkom nieuwe e-reader!
Dag oude e-reader
Welkom nieuwe e-reader




2 opmerkingen:

  1. Gelukkig werkt je Kobo e reader nu wel :)
    ik kan niet wachten tot ik mijn e reader heb :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dezelfde ervaring met de Kobo Aura 2n edition. Alleen op computers met Windows 10 wordt deze herkent; bij lagere versies krijg je de melding 'schijf formatteren'.

    BeantwoordenVerwijderen