Boeken algemeen

zondag 12 november 2017

Mijn eerste luisterboek: Sevenster (De laatste wachter #1) - Alexandra Penrhyn Lowe

Luisterboeken, daar had ik tot nu toe nooit iets mee. (De cassettebandjes met verhaaltjes die ik vroeger luisterde niet meegerekend.)
Ik had er de concentratie en het geduld niet voor. En waarom luisteren als ik zelf kan lezen.

Maarja, ik kan natuurlijk niet op ieder moment lezen. Soms moet de afwas gedaan worden, de was opgevouwen of opgehangen worden en andere huishoudelijke dingen. Ook op de fiets of tijdens het boodschappen doen is lezen lastig.
Daarom trok ik na het lezen van de blogpost Leren luisteren, dat doe je gewoon van Leesdame de stoute schoenen aan:
Ik downloadde de Luisterbieb, logde in en zocht een boek dat me leuk leek. Aangezien ik nog een beetje moest leren luisteren, koos ik een boek dat ik al gelezen had. Sevenster van Alexandra Penrhyn Lowe.



Sevenster heb ik vijf jaar geleden gelezen. Ik had toen nog geen blog, dus staat er geen recensie van op mijn blog. Van de twee andere delen, Wolfsbloed en Nachtrijder wel.
In grote lijnen wist ik nog wel hoe het verhaal ging, maar de details waren voor een groot deel weggevallen. Niet zo vreemd na een stuk of 600 andere boeken gelezen te hebben...
Vijf jaar geleden gaf ik het boek 4 sterren. Dat zou ik nu ook weer doen.

Ik las op de Facebook Sevensterfanpage dat ergens in februari Leeuwenhart, het laatste deel van de serie, uit zal komen.
Aangezien de eerste drie delen allemaal beschikbaar zijn in de Luisterbieb, hoop ik tegen die tijd weer helemaal bij'gelezen' te zijn.

Klik hier voor de omschrijving van Sevenster.

Het luisteren beviel me best wel goed. Het lukte ook best goed. Alleen het eventjes luisteren voor het slapengaan is niet heel handig voor mij. Het is dat er in de luisterbieb een heel handige sleeptimer zit die in te stellen is op een kwartier, een half uur, een uur, of een heel hoofdstuk, want meestal viel ik na een minuut of vijf al in slaap. (Ik begin namelijk pas met luisteren als ik te moe ben om zelf te lezen.) Ik hoefde daardoor de volgende dag als ik verder wilde luisteren nooit heel ver terug te zoeken waar ik gebleven was.

Het boek werd voorgelezen door Anne van Veen. Ze heeft een fijne stem om naar te luister. Wel waren er af en toe wat woorden die volgens mij anders uitgesproken moesten worden of waar de klemtoon verkeerd lag. Maarja, ik snap wel dat als je een boek van 13,5 uur voorleest, er wel eens een woordje verkeerd gaat.
Het lijkt me zelf ook wel wat om boeken in te spreken trouwens :-).

Klik hier om de app van de Luisterbieb te downloaden.
De Luisterbieb heeft zowel gratis te luisteren boeken als boeken waar je alleen maar toegang tot hebt met een abonnement van de bibliotheek.


Titel: Sevenster
auteur: Alexandra Penrhyn Lowe
uitgeverij: A.W. Bruna Uitgevers
audiouitgave: A.W. Bruna Uitgevers
ISBN: 978 90 461 7074 8
speelduur: 13 uur 29 min
publicatiedatum: oktober 2016





InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten