Boeken algemeen

woensdag 4 oktober 2017

Verliefd en verloren - Lizzie van den Ham

Afgelopen weken zat ik een beetje in een leesdip. Daar heeft de Verliefd en verloren-serie van Lizzie van den Ham een einde aan gemaakt.
Ik las de boeken op mijn e-reader in een paar uur uit. In de eerste instantie had ik alleen De zomer dat ik je vond op mijn e-reader staan. Aan het eind daarvan zit je nog middenin het verhaal, geen goed moment om te stoppen met lezen, daarom schafte ik gelijk De winter dat ik je zag aan en vervolgens De lente dat ik je vond.

(Klik op de titels om naar de e-books op Bol.com te gaan)




De boeken zijn als e-book al sinds 2015 in losse delen verkrijgbaar. Sinds de zomer van 2016 is de hele serie in één boek verkrijgbaar als paperback.

Waar gaat het boek over:

Gemma Visser is alweer een tijdje vrijgezel als ze tijdens een avondje uit een leuke bassist op het podium ziet staan. Tot haar verbazing ziet hij haar ook en raken ze aan de praat. Via Facebook blijven ze vervolgens contact houden.

Als Gemma na de zomervakantie weer als leerkracht aan het werk gaat, blijkt Julian, de bassist, één van haar mentorleerlingen te zijn. 
De hoop die ze had dat het tussen hen uit zou kunnen groeien tot iets groters, is daarmee meteen verkeken. Al is het leeftijdsverschil maar klein, een leerkracht met een leerling is uiteraard not-done. 

Toch blijft de spanning tussen Julian en Gemma zinderen. Zouden ze dat vol kunnen houden tot Julian zijn diploma heeft??

Mijn mening:

Een heerlijk boek voor tussendoor (in mijn geval) waarin de spanning de hele tijd voelbaar blijft.
Eigenlijk vond ik het jammer dat ik er zo snel doorheen was, maar ik zie op Goodreads dat Lizzie van den Ham nog veel meer geschreven heeft.

Zowel Gemma als Julian zijn erg leuke personages die goed zijn neergezet. 

Verliefd en verloren is overigens niet het eerste wat ik van haar las. Ik las in het voorjaar de Tussen de sterren-trilogie. Ook leuk om te lezen, maar omdat het zich op Mars afspeelt, iets minder realistisch. Ik hou wel van wat SF op zijn tijd, maar een roman als dit heb ik het liefst zo realistisch mogelijk. Daarom gaat mijn voorkeur uit naar Verliefd en verloren.



Titel: Verliefd en verloren
auteur: Lizzie van den Ham
uitgeverij: Dutch Venture Publishing
ISBN: 9789462661790
aantal pagina's: 250
verschijningsdatum: juni 2016






InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten