Boeken algemeen

zaterdag 9 september 2017

Strijder (Talon #4) - Julie Kagawa

Voor ik op vakantie ging, begon ik in Strijder, het vierde deel van de Talon-serie. Op vakantie las ik hem uit. Omdat ik vakantie had, heb ik niet gelijk een recensie online gezet. Maar hier is hij dan alsnog: Mijn recensie van Strijder.

Als je het boek in handen neemt, valt gelijk de mooie cover op: Een groene drakenhuid met reliëf. Deze cover past mooi in het rijtje van de eerdere boeken.
Op de rug van het boek staat het logo van de Talon-saga in viervoud. Zo is vanuit je boekenkast (of in de boekwinkel of bibliotheek) gemakkelijk te herkennen welk deel je in handen hebt.

In mijn recensie-exemplaar vond ik ook nog eens een mooie boekenlegger in de stijl van het boek met op de achterzijde alle boeken van Julie Kagawa (klik voor mijn recensies). Boeken die ik afgelopen jaar allemaal met veel plezier gelezen heb.


Omslagtekst


Draken zouden geen emoties kennen, heeft Ember altijd geleerd. Hoe kan ze dan zo diep bedroefd zijn nadat Garrett zijn leven heeft gegeven om een verschrikkelijk verraad te ontmaskeren? Niets van wat ze ooit geloofde is waar, en ze zweert dat ze samen met rebel Riley in opstand zal komen tegen Talon, de drakendoders van St. Joris en... Dante, haar eigen tweelingbroer - die op het punt staat de grootste verschrikking aller tijden op hen af te sturen. 

Met de gruwelijke wezens die ze hebben gecreëerd, staan de machthebbers van Talon klaar om de heerschappij over de wereld op de eisen. De duisternis komt steeds dichterbij. Zullen Ember en haar vrienden nog iets kunnen doen om Talon tegen te houden?

Mijn mening:


Na Jager kon ik niet wachten tot ik Strijder kon lezen. Helaas zakt een verhaal na een jaar wel een beetje weg. Door het boek weer even door te bladeren en het laatste hoofdstuk van deel 3 opnieuw te lezen, kwam het gevoel gelukkig wel weer een beetje terug en werd ik genoeg gemotiveerd om weer verder te lezen in het nieuwe deel. 
Toch krijg ik steeds meer begrip voor mensen die wachten met het lezen van een serie tot hij compleet is. Dan kun je in één ruk doorlezen.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om een boek te herlezen voor je verdergaat in een volgend deel van een serie. Maar ja, so many books, so little time, dus daar had ik geen tijd voor.

In Strijder kom je gelijk terecht in de scène waar Jager stopte. En wel op een slagveld. Daardoor kom je met een dreun weer terug in wat er aan de hand was: Garrett...
Vanaf daar gaat het van kwaad tot erger. Wat een zieke 'spelletjes' heeft Julie Kagawa bedacht voor Talon! Ik voel mijn hart nog weer in mijn keel kloppen als ik eraan terugdenk.
Erg spannend en de actie is nooit ver weg.
In Strijder is het geen strijd meer tussen een paar personen of twee teams, het is oorlog.

17342753Net als de andere delen hebben de hoofdstukken van Strijder de namen van de personages die in dat stuk centraal staan als ik-persoon. 
Als ik zelf in een leesrush zit, vergeet ik nog wel eens om de titel van een hoofdstuk goed tot me door te laten dringen. Af en toe zorgde dat voor verwarring en wist ik niet meer wie er nou aan het woord was. Even terugbladeren of bovenaan de pagina kijken, loste dat probleem gemakkelijk op. Bij de les blijven dus.

En wederom wordt het wachten op het volgende deel. Inferno verschijnt in het voorjaar van 2018 in het Engels en zal in de zomer van 2018 vertaald zijn in het Nederlands. 

Strijder is verkrijgbaar als paperback en als e-book.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Titel: Strijder
auteur: Julie Kagawa
Originele titel: Legion
vertaling: Karin de Haas
uitgeverij: HarperCollins
ISBN: 978 94 027 2480 6
aantal pagina's: 384
verschijningsdatum: juni 2017




InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten