Boeken algemeen

dinsdag 4 juli 2017

Op een rijtje: de boeken van juni

Het eerste half jaar van 2017 zit erop. Wat is de tijd weer snel gegaan.
Alhoewel, als ik terugkijk op wat ik in januari las, dan lijkt dat al weer lang geleden.

Eind juni zat ik op een aantal van 58 gelezen boeken. Het lijkt er vooralsnog op dat ik mijn Goodreads-challenge (120) wel ga halen dit jaar.
De #boekperweek uitdaging van de bibliotheek heb ik inmiddels gehaald. Je kunt op twitter mijn voortgang daarmee blijven volgen.

Oké, tijd om op een rijtje te zetten welke boeken ik afgelopen maand gelezen heb:

Op een rijtje:




1. Veranderd - Morgan Rice **
6. Otje - Annie M.G. Schmidt (voorgelezen)


Het boek van Dave Eggers, De Cirkel, heeft veel indruk op mij gemaakt. En ookal is het een boek uit 2015, ik merk aan jullie dat het nog steeds een heel actueel boek is. Mijn recensie werd in elk geval op de eerste dag al meer dan 400 keer bekeken.

Van Meester Mark rekent het goed, een erg grappig boek, mocht ik van uitgeverij Scriptum een exemplaar weggeven. Daar zijn veel reacties op binnen gekomen. De winnaar is inmiddels bekendgemaakt. 

Opa Vlucht las ik voor de tweede keer. Een paar jaar geleden las ik hem voor mezelf. Dit keer las ik hem voor aan mijn zoontjes van 10 en 12. Die van 12 vond het eerst geen leuk boek, maar eenmaal op weg, wilde hij het verhaal ook echt verder volgen :-).

Nieuwe aanwinsten


Ook in juni kocht en kreeg ik weer nieuwe boeken.



Bij Boekenvoordeel hebben ze op het moment de Gone-serie van Michael Grant voor een mooi prijsje (€6,99 p.st.). Een goed moment om de serie compleet te krijgen. Ik heb de hele serie al eens gelezen en hoop er binnenkort aan toe te komen om er opnieuw in te beginnen. 
Maarja, So many books, so little time... 

Winston, kat met een missie, De vergiftigde gave, IJs als vuur, Strijder en Zwarte seconden kreeg ik als recensie-exemplaar. Zwarte seconden (Karin Fossum) heb ik gisteren uitgelezen. Erg spannend! Ik probeer de recensie deze week online te krijgen.
De Fluisteraar kreeg ik als beloning voor de recensie die ik er eerder over schreef. 

Het nieuwe boek van Karin Slaughter, Goede Dochter, kocht ik in de Week van het Spannende Boek. Het boekje ernaast, die van Deon Meyer kreeg ik er gratis bij. Ik heb nog nooit iets van Deon Meyer gelezen, dus ik ben benieuwd :-).

De plannen voor juli


Zoals je hierboven al kon lezen, heb ik flink wat recensieboeken mogen ontvangen, die ga ik deze maand proberen te lezen. Verder lees ik tussendoor vast nog wel wat boeken die me op dat moment aanspreken.
De vakantiebieb is deze maand weer open gegaan. In die (gratis) app van de bieb heb ik al vier boeken op mijn boekenplank gezet. Ze hebben een leuk aanbod dit jaar!

Later deze week volgen de recensies van Een miljoen werelden met jou en die van Zwarte Seconden. De eerste twee boeken die ik deze maand alweer heb uitgelezen. 
Een goed begin is het halve werk. Al hoop ik deze maand wel meer dan vier boeken te zullen lezen!


InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten