Boeken algemeen

maandag 19 juni 2017

Winactie: Meester Mark rekent het goed

Titel: Meester Mark rekent het goed
auteur: Mark van der Werf
uitgeverij: Scriptum
ISBN: 
978 94 6319 045
 9
aantal pagina's: 176
verschijningsdatum: april 2017


Koop bij bol.com




Ik heb zo'n grappig boek gelezen! Meester Mark rekent het goed. Daarin gooit Mark van der Werf het over een andere boeg.

In 2014 schreef hij over zijn ervaringen als meester in het basisonderwijs in Meester Mark draait door. Een erg interessant boek om te lezen en nu weer (of nog steeds) helemaal actueel vanwege de recente stakingen. Vervolgens kwam er in 2015 Meester Mark vraagt door, waarin niet de ervaringen van hemzelf centraal staan, maar die van andere leerkrachten.
In 2016 kwam het derde boek: Meester Mark graaft door. Daarin wordt gegraven naar hoe het onderwijs vroeger was door middel van de ervaringen van mensen die toen voor de klas stonden. Die heb ik zelf niet gelezen.

Dankzij social media kwam Van der Werf erachter dat er veel respons kwam op grappige uitspraken en 'foutjes' in het schoolwerk van leerlingen. Hij kreeg veel voorbeelden toegestuurd. Zoveel, dat er wel een boek mee te vullen was. Waarvan het resultaat Meester Mark rekent het goed is.

Ik heb tijdens het lezen erg gelachen. Vooral de groep 3 kinderen kunnen er wat van!
(Zelf was ik daar met mijn eigen zoontje in groep 3 ook al achter. Hij nam zijn eerste spellingsbladen een tijdje terug mee naar huis en daarop stonden ook veel grappige 'foutjes'.)

Sommige handschriften zijn niet erg goed te ontcijferen (Het zijn namelijk foto's van het het oorspronkelijke kinderwerk), zelfs voor mij als leerkracht niet. Gelukkig helpt Mark de lezer daarbij met een bijschrift uit de brand.



                                   Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Winactie

Voor jullie heb ik ook iets leuks. Ik mag namelijk een (helemaal nieuw) exemplaar verloten onder een van mijn volgers!
Wat je daarvoor moet doen?
Onderstaand formulier invullen... makkie ;-)

P.S.: Liken en delen op social media wordt gewaardeerd.


De winactie is gesloten en de winnaar is via Facebook bekend gemaakt.









InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten