Boeken algemeen

zaterdag 24 juni 2017

Stouter #4 | Onbetrouwbaar - Christina Lauren

Titel: Stouter | Onbetrouwbaar
Auteur: Christina Lauren
Oorspronkelijke titel: Beautiful
vertaling: Gabriƫlla van Karsbergen
uitgeverij: Xander Uitgevers
verschijningsdatum: april 2017
ISBN: 978 94 0160 667 7
aantal pagina's: 320 
 
Koop bij bol.com

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Het is alweer een paar jaar geleden dat ik het derde deel van de Stouter-serie van schrijversduo Christina Lauren las. Ik ging er toen vanuit dat Ongebonden het laatste deel in de serie was. Ik was dan ook verbaasd toen ik ineens deel 4 tegenkwam op de website van Xander Uitgevers en blij dat ik een recensie-exemplaar mocht ontvangen.

Waar gaat het boek over:

Pippa Cox ontvlucht haar Londense leven en stukgelopen relatie door op het vliegtuig naar Boston te stappen en vanaf daar met vrienden op een roadtrip door Amerika te gaan.
In het vliegtuig zit ze naast de knappe Jensen en zet zichzelf helemaal voor gek. Gelukkig hoeft ze hem nooit meer te zien. Denkt ze...
Tot blijkt dat hij deel uitmaakt van het reisgezelschap en ze elkaar met geen mogelijkheid kunnen ontlopen.

Mijn mening:

Klinkt bovenstaande beschrijving je een beetje als een Bouquet-romannetje (niks mis mee) in de oren, dan heb je gelijk. Zo leest het namelijk ook.
Leuk om te lezen, maar niet zo interessant als de vorige delen uit de serie. Het verhaal sloot qua leeservaring niet echt aan bij wat ik gewend was van de serie. Het was een beetje te tam.

Wat wel aansloot, was de opbouw van het boek. In de hoofdstukken staan Pippa en Jensen om en om centraal als ik-figuur en weet je daardoor van beide personages wat er in ze omgaat.
Net als bij Jensen, maakte ze op mij in de eerste instantie niet zo'n beste indruk, maar gelukkig bleek ze uiteindelijk reuze mee te vallen.

Wat leuk was, was dat de personages uit de vorige boeken hier weer terug kwamen. Alleen waren er twee onbekenden bij, waarvan het boek suggereerde dat ik hen al zou moeten kennen.
Na kort onderzek, bleek dat zij in het vorige deel de hoofdrol hebben gespeeld. Een deel dat niet in het Nederlands is uitgebracht.

Ik wist al dat de serie tussendelen had, waarvan ik overigens van de uitgeverij te horen heb gekregen dat ook die vertaald gaan worden (leuk!).
Het deel dat ik nu miste, is echter geen tussendeel, maar een complete roman die niet vertaald is. Officieel is Onbetrouwbaar dus het vijfde deel van de Stouter-serie.

Op zich gaf dat qua leeservaring niet veel problemen. Omdat het al wat jaartjes geleden was dat ik deel drie las, lag dat deel me ook al niet meer al te scherp voor de geest. Er werd ook maar weinig ingegaan op eerdere gebeurtenissen.

Al met al een leuk verhaal, maar niet helemaal wat ik ervan verwachtte.

InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten