Boeken algemeen

zaterdag 11 februari 2017

Smaragdgroen - Eindeloos verliefd (Edelsteentrilogie #3) - Kerstin Gier

Afgelopen zomer begon ik met lezen in Smaragdgroen, maar had toen geen tijd om hem uit te lezen. Ik leende het boek bij de bibliotheek, maar las hem niet uit voor hij terug moest.
Toen ik een paar weken geleden bij de bibliotheek was en hem weer zag staan, heb ik hem toch maar meegenomen. Ik wilde graag weten hoe het af zou lopen met Gwendolyn en co.
Twee dagen voor hij terug moest naar de bibliotheek ben ik erin begonnen. Ik had hem nog op tijd uit ook! (472 blz.)

Omslagtekst:

"Gwendolyn Shepherd heeft het helemaal gehad. Met het stomme tijdreisgen waarmee ze is
opgezadeld en met de geheimzinnigheid van de Wachters. Waarom vertelt niemand haar ooit iets? 
De reden dat ze perse naar dat verschrikkelijke bal in de achttiende eeuw moet bijvoorbeeld. 
En Gideon kan ze al helemaal niet meer luchten of zien. Heeft hij zijn verliefdheid echt alleen gespeeld om de graaf van Saint Germain tevreden te houden? 
Ze besluit om samen met haar beste vriendin Leslie, de waterspuwergeest Xemerius en haar allang overleden opa op onderzoek uit te gaan. 
Dan gebeurt er iets waardoor Gwendolyns leven nog een keer op z'n kop wordt gezet. 
Een confrontatie met de graaf van Saint Germain is onvermijdelijk en Gideon is hierbij onmisbaar.

 Zullen ze samen het kwaad overwinnen? En zal het gebroken hart van Gwendolyn nog gelijmd kunnen worden?"

Mijn mening:

In Saffierblauw dacht ik te weten welke kant het op zou gaan met Gwendolyn. Ik zat er helemaal naast. Smaragdgroen heeft me qua verhaalloop aangenaam verrast. En niet één keer, maar meerdere keren.
Natuurlijk kan ik daar zonder al te veel te verklappen niet veel over zeggen, maar dat Gwendolyn heel wat geheimen van de Wachters weet te ontrafelen, dat staat vast.

Gwendolyn is een echt pubermeisje met allerlei puberproblemen. Die problemen weet ze af en toe moeiteloos groter te maken dan de serieuze zaken van de Wachters.
Ze wil door het tijdreisgen niet ineens de held uithangen, zoals sommige andere meiden van haar leeftijd in andere ya-series.
Leslie zorgt ervoor dat ze het allemaal een beetje kan doseren en Xemerius weet overal de draak mee te steken. Erg grappig!

"Xemerius snoof: 'Je denkt misschien dat je verlicht bent, maar in werkelijkheid zijn dat alleen maar de hormonen. Vandaag voel je je fantastisch en morgen ben je weer zwaar depressief,' zei hij. 'Meisjes! De komende twintig, dertig jaar houdt dat niet meer op. En daarna ga je naadloos door met de overgang.'"

(blz. 324)


Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Smaragdgroen - Eindeloos verliefdtitel: Smaragdgroen - Eindeloos verliefd
auteur: Kerstin Gier
oorspronkelijke titel: Smaragdgrün
vertaling: Merel Leene
uitgeverij: Blossom Books
ISBN: 9789020679052
aantal pagina's: 472
verschijningsdatum: februari 2012

Koop bij bol.com


InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten