Boeken algemeen

maandag 5 december 2016

Op een rijtje: de boeken van november


De laatste maand van 2016 is al volop begonnen. Tijd om op een rijtje te zetten wat ik in november gelezen, gekocht en gekregen heb.

Op een rijtje:


7. Fantasia XI | De Duistere Driemaster - Geronimo Stilton (recensie volgt)
8. Fantastic Beasts and Where to Find Them - J.K. Rowling ****

(Klik op de titel om de bijbehorende recensie te lezen.)



Daarnaast las ik nog zo'n 600 pagina's in Het achtste leven (voor Brilka) van Nino Haratischwili. Het laatste deel staat voor komende week op mijn e-reader. De uiteindelijke recensie volgt in januari.

De boeken die ik afgelopen maand met het meeste plezier gelezen heb, zijn Fantastic Beasts and Where to Find Them (Ik zag de film ook in de bioscoop!), Verdermeer en Dummie de Mummie en de Smaragd van de Nijl. Die laatste heb ik voorgelezen. Samen met mijn zoontje heb ik er erg om gelachen :-). 

De Vreselijke Twee las ik voor de tweede keer. De eerste keer las ik hem voor mezelf, dit keer las ik hem voor. Ik heb gemerkt dat het meer een boek is om zelf te lezen, dan om voor te lezen. Daar hadden mijn oudste twee kinderen geen last van, ze wilden graag dat ik gelijk verder voor ging lezen in deel twee. 

Nieuwe aanwinsten:



Maar liefst 13 nieuwe boeken. Ik heb dus weer eens meer boeken gekocht/gekregen dan dat ik er gelezen heb. Daar wil ik aankomende maand verandering in brengen.


Ik heb boeken van mijn verjaardagsgeld gekocht: De geïllustreerde versies van Harry Potter en Verdermeer. Ik kreeg een aantal veelbelovende recensieboeken van Clavis en LetterRijn, ik heb een boek bij elkaar gespaard van de Total, ik kocht een boek bij de kringloopwinkel én ik kocht Fantastic Beasts and Where to Find Them.

De plannen voor december:


Er liggen nog een aantal gelezen boeken klaar om gerecenseerd te worden. De eerste twee boeken van de maand zijn alweer gelezen. (Een goed begin, is het halve werk...)

De feestdagen zal ik doorbrengen bij familie in Italië. Daar heb ik vast ook af en toe tijd om te lezen. Voor recenseren zal minder tijd zijn, maar de recensies volgen dan in januari wel weer.

Fijne feestdagen en veel leesplezier!


InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten