Boeken algemeen

vrijdag 23 december 2016

Nachtrijder (De Laatste Wachter #3) - Alexandra Penrhyn Lowe

De Laatste Wachter; Een erg goede serie voor wie van fantasyboeken houdt. En van fantasyboeken houd ik wel, zeker als ze ook nog eens vol actie zitten.

In 2012 schreef Alexandra Penrhyn Lowe het eerste deel van deze serie, Sevenster. Een boek dat ik destijds erg goed vond en 4 sterren gaf. Vorig jaar las ik Wolfsbloed, ook dat boek kreeg 4 sterren van mij. Dit jaar was het tijd voor Nachtrijder, waarin het verhaal van Eveline Sevenster verder gaat, maar nog niet afloopt. 

De cover van Nachtrijder past goed in het rijtje van de andere twee boeken: Een witte voorkant met daarop de titel en een dier dat met het verhaal te maken heeft.
Staar je niet blind op de cover. Nachtrijder is geen paardenverhaal. 


Waar gaat het boek over:

Eveline Sevenster (14), heeft in Wolfsbloed onder dwang de Rode Poort geopend. Wat zich daarachter schuil hield, raast nu als een demonisch leger over de aarde. Overal waar het langs komt zaait de Wilde Jacht dood en verderf. 
Eveline is vastbesloten om haar fout ongedaan te maken, zelfs als ze haar eigen leven in gevaar moet brengen. Wie weet is ze er, als volwaardig Wachter, sterk genoeg voor. 
Behalve haar vriendin Cleo en trainer Miguel zijn er maar weinig mensen die vertrouwen in haar hebben.

Mijn mening:

Het klinkt een beetje cliché, maar toen ik eenmaal begonnen was in Nachtrijder kon ik niet meer stoppen met lezen. 
Het hele boek is erg spannend. In ieder hoofdstuk gebeurt wel iets bijzonders.

Uiteraard moest ik er, een jaar na Wolfsbloed, wel even in komen. Gelukkig wordt er regelmatig teruggeblikt op gebeurtenissen uit de vorige delen. Toch moest ik me bij een paar personages opnieuw een beeld vormen.
Uit mijn verslag van Wolfsbloed werd ik niet veel wijzer qua details, aangezien ik daar geen spoilers neerzet.

Bij dit boek heb ik het anders gedaan; Ik heb van ieder hoofdstuk een paar regeltjes opgeschreven, zodat ik bij het volgende deel even snel kan teruglezen wat er precies vooraf ging. Misschien ga ik dat wel vaker doen bij series waarvan ik nog meer delen wil gaan lezen. 
Als je zelf tegen die tijd niet meer weet waar Nachtrijder over ging, mag je me gerust een berichtje sturen ;-).

Op de cover van het boek zit een sticker met 'young adult thriller', dat thriller-aspect heb ik wel terug kunnen vinden. Er zijn tijdens het lezen een aantal vraagtekens ontstaan. Sommige werden opgehelderd, andere nog niet.

Behalve fantasy, actie en spanning, zit er ook wat romantiek in het boek, alleen komt dat soms zo plotseling, dat het maar weinig indruk maakt.

De serie speelt zich af in de echte wereld. Er komen zelfs regelmatig waargebeurde gebeurtenissen aan de orde, weliswaar een beetje uit hun verband gerukt door de verhaallijn, maar ze maken de fantasy wel realistischer.

Ik ben klaar voor deel vier!

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes


Titel: Nachtrijder
auteur: Alexandra Penrhyn Lowe
uitgeverij: A.W. Bruna Uitgevers
ISBN: 978 94 005 0748 7
aantal pagina's: 336
verschijningsdatum: november 2016



Koop bij bol.com


InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten