Boeken algemeen

zondag 18 december 2016

Half Licht (Half Bad #3) - Sally Green

titel: Half Licht
auteur: Sally Green
originele titel: Half Lost
vertaling: Lia Belt
uitgeverij: Moon
ISBN: 
978 90 488 2048 1
aantal pagina's: 272
verschijningsdatum: juli 2016

Bekijk op bol.com


Half Licht is het laatste deel van de Half Bad-trilogie, waarvan ik in 2014 en 2015 de vorige delen las.
Half Licht is afgelopen zomer verschenen. Aangezien ik hem gereserveerd had bij de bibliotheek, heb ik er even op moeten wachten.

Net als de andere twee delen, heeft ook deze weer een erg mooie cover. De betekenis ervan wordt uiteindelijk duidelijk, wat hem nog mooier maakt.

#1 Half Zwart (Klik op de titel om de recensie te lezen.)
#2 Half Wild (Klik op de titel om de recensie te lezen.)

Waar gaat het boek over:

Nathans doel is wraak. Wraak op wat zijn vader is aangedaan, wraak op wat hem is aangedaan. Dat hij daarvoor net zo'n meedogenloze moordenaar moet worden als zijn vader is bijzaak.

"Dus: aanvallen is waanzin, verkennen is riskant, en weggaan is de verstandigste optie. 

Dat is dan dat. Besluit genomen. Ik val aan."

(blz. 33)

Het Verbond heeft andere ideeën: Soul moet verslagen worden. De Jagers moeten zich overgeven. Een mooie taak voor Nathan. Als hij tenminste zijn eigen agenda opzij weet te zetten. 

Celia weet hem over te halen met de belofte van onoverwinnelijkheid.
Daarmee zou Nathan zowel zijn eigen wraak als de taak van het Verbond kunnen vervullen.
Voor die onoverwinnelijkheid moet Nathan wel eerst de Vardia-amulet zien te bemachtigen van de machtige zwarte heks Ledger. 

Het zou natuurlijk te mooi om waar te zijn als alles loopt zoals gepland...

Mijn mening:

Het duurde even voor ik weer zo'n beetje op een rijtje had wat er in de vorige delen gebeurd was. En nog kwam ik af en toe namen tegen van personages, waarvan ik niet meer wist wie het waren.
Bij deze serie zou het ideaal zijn als je hem in een keer kunt lezen. Waarschijnlijk is de impact dan ook groter. 

Nathan is de ik-figuur in het verhaal. Daardoor weet je alleen wat er met hem en om hem heen gebeurt. Voor mijn gevoel miste ik daardoor af en toe delen van het verhaal. Vooral tegen het eind van het boek vond ik het een tekortkoming. 

De verhaallijn tussen Gabriël en Nathan vond ik erg goed. Die zorgt voor een goede afwisseling tussen actie en romantiek.

Het slot is onvergetelijk, maar ook onbevredigend. Wel is het verhaal echt af.

Niet het hoogste aantal sterren, wel een origineel verhaal. Ik ga er nog wel voor zorgen dat ik de serie compleet in mijn boekenkast krijg.



Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten