Boeken algemeen

dinsdag 6 december 2016

Aangeschoten (Venice Beach #2) - M.G. Reyes

Ik las Aangeschoten, het vervolg op Losgelaten

"Het boek leest als een thriller. Er vallen steeds meer puzzelstukjes op hun plaats. Buiten dat zijn de hormonen van het stel ook hard aan het werk. En dat alles tegen een droom-achtergrond."
(uit mijn recensie van Losgelaten)



Omschrijving:

"Het lijkt fantastisch: met zes jongeren gaan samenwonen in een huis aan Venice Beach zónder ouders... Helaas stapelen de problemen en de foute beslissingen zich al snel op. De een krijgt een geheime affaire met een filmster, de ander houdt iets belangrijks verborgen en een derde neemt risico's die al hun levens in gevaar brengen. Wantrouwen zet hun vriendschap behoorlijk onder druk!

Maar het wordt nog erger. Door de komst van een ongenode gast raken ze verstrikt in een complot dat niemand zag aankomen, en de enige kans om dit te overleven is samen optrekken..."

Mijn mening:

Ook dit boek is vanaf het begin erg spannend. Gebeurtenissen uit Losgelaten spelen hier verder door en worden verder uit de doeken gedaan.
De hoofdpersonages zijn ook in dit deel de bewoners van het huis in Venice Beach: Paolo, Candace, Grace, Maya, Lucy en John Michael.



De hoofdpersonen hadden nogal wat geheimen voor elkaar, maar moeten door alle gebeurtenissen langzaam hun maskers laten zakken. Als lezer wist je eigenlijk al vrij veel over ze, maar de personages weten nu ook steeds meer van elkaar. 

Een heftige gebeurtenis aan het begin van het boek was er eentje waar vrij ver op doorgeborduurd had kunnen worden, maar er is voor gekozen om nog veel meer absurde wendingen aan het verhaal te geven, waardoor het op mij op een gegeven moment erg onlogisch en over-the-top overkwam.
Me inleven in dit boek was daardoor soms best lastig en het heeft even geduurd voor ik er doorheen was. 
En toch boeide het me genoeg om wel door te willen lezen, om te willen weten hoe het af zou lopen. Alleen, is het nu nog niet afgelopen! En ja, ik wil wel weten hoe het hierna verder gaat.

Saai kun je dit boek zeker niet noemen. Dat vonden de personages zelf ook niet. Ze hadden op het gegeven moment het idee in een slechte politie-serie terecht te zijn gekomen...


Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Titel: Aangeschoten
auteur: M.G.Reyes
Originele titel: Incriminated
vertaling: Angelique Verheijen
uitgeverij: HarperCollins
ISBN: 978 94 027 1530 9
aantal pagina's: 350
verschijningsdatum: september 2016

(Leesdan.blogspot.nl krijgt dan een klein percentage aan commissie.)


InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten