Boeken algemeen

dinsdag 8 november 2016

De Waker (Vega Jane #2) - David Baldacci

Eindelijk las ik het vervolg op De Voltooiing, het spannende eerste deel van de Vega Jane-serie.
De Waker is minstens net zo spannend!

Kwam er in het eerste deel steeds wat meer magie het boek indruppelen, in De Waker kom je volop magie tegen.


Voor de verandering heb ik eens een soort van boektrailer bij De Waker gemaakt. 
Leuk of niet leuk? Voor herhaling vatbaar, of niet?

Waar gaat het boek over:


In bovenstaand filmpje vind je een heel beknopte samenvatting van het boek. 

Nadat Vega Jane, Delph en Harry Twee uit Bitterbos ontsnapt zijn, op zoek naar de waarheid, moeten ze heelhuids het moeras zien de doorkruisen.

"Ik kon het amper geloven. Ik was in het Moeras. Ik, Vega Jane. Ik had al mijn vijftien anni in het dorp Bitterbos gewoond. Dat was het enige wat ik ooit had gekend. Mij was verteld dat er niks anders bestond, behalve dan het dodelijke Moeras. Maar ik geloofde daar niks van. Achter het Moeras moest gewoon iets zijn, dat kon niet anders, en ik was van plan om te ontdekken wat dat was."


Dachten ze dat de monsters waar ze in Bitterbos mee te maken hadden al gevaarlijk waren, nu komen ze erachter dat het nog veel en veel erger kan.

Behalve monsters is er ook meer intelligent leven in het moeras. Zullen ze daar wat aan hebben op hun tocht?

Mijn mening:

Het was een erg spannend boek. Vega Jane, Delph en Harry Twee rollen van het ene gevaar in het andere. Het is geen moment saai.
Soms is het gevaar wel erg snel geweken, maar dan ligt het volgende al op de loer. 
Net als de personages heb je als lezer ook geen moment rust.

Er wordt aangegeven dat het boek geschikt is voor alle leeftijden. Alle leeftijden zou ik niet zeggen, maar wel vanaf een jaar of 15 en ouder, al kan ik me voorstellen dat er soms wat lastige woorden in staan voor een 15-jarige en dat het af en toe wat te oppervlakkig is voor een volwassene.
Vind je weg er maar in.

Ik heb in elk geval van het boek genoten en ben benieuwd naar het volgende deel.

"We zouden bij elkaar blijven. Samen sterven of samen overleven. Niet meer alleen. Dat nooit meer."


A.W. Bruna Uitgevers, bedankt dat ik dit boek voor jullie mocht lezen.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Titel: De Waker 
auteur: David Baldacci
Originele titel: The Keeper
vertaling: Fanneke Cnossen
uitgeverij: A.W. Bruna
ISBN: 978 94 005 0728 9
aantal pagina's: 350
verschijningsdatum: september 2016

Koop bij bol.com


InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten