Boeken algemeen

zondag 23 oktober 2016

Did I Mention I Need You (DIMILY #2) - Estelle Maskame

"Volgens mij is het nu komende zomer. Kom eraan."


Deze serie heeft er intussen voor gezorgd dat ik al twee nachten heb doorgehaald. Met deel drie zit het erin dat ik het nóg een nacht laat ga maken. Ik ben inmiddels namelijk ook al begonnen in deel drie, Did I Mention I Miss You. Alleen is die in het Engels. Daarover in een latere recensie meer.

Heb je overigens het eerste deel van deze serie nog niet gelezen en wil je dat misschien wel gaan doen, dan raad ik je aan om naar mijn recensie van Did I Mention I Love You te gaan.

Waar gaat het boek over:

In de epiloog van Did I Mention I Love You was te lezen dat Eden met haar moeder verhuisd was naar Californië en ze een relatie had met Dean. Tussen Tyler en haar zou het niets kunnen worden.

Alle vrienden die ze in DIMILY gemaakt had, hebben hun school een jaar eerder afgemaakt dan Eden, die daardoor 'in haar eentje' het laatste jaar doet. 
Haar vrienden zijn uitgevlogen naar verschillende universiteiten, verschillende staten. Alleen Dean heeft zijn studie een jaar uitgesteld en woont nog in Santa Monica.

Haar stiefbroer Tyler zit voor een jaar in New York en na driehonderdnegenenvijftig dagen is het eindelijk zo ver: Eden gaat hem daar opzoeken en samen met hem de zomer doorbrengen. 

"In driehonderdnegenenvijftig dagen kan veel veranderen. Alles kan anders zijn. Dus ben ik ook bang. Bang dat alles hetzelfde is gebleven. Ik ben bang dat zodra ik hem zie, alles weer terugkomt. Dat heb je met afstand: het geeft je de gelegenheid om verder te gaan zonder iemand, of om je juist te realiseren dat je niet zonder hem kunt."


Al snel blijkt dat haar gevoelens voor Tyler niet verdwenen zijn. Integendeel. Maar Eden heeft Dean en Tyler heeft een nieuw leven opgebouwd zonder haar.

Mijn mening:

Het is Maskame weer gelukt om me een groot van het boek in spanning te laten zitten. Soms zelfs met een knoop in mijn maag.

Net als in deel 1, is Eden ook in dit deel de ik-figuur. Het is doordat zij zo goed omschreven is en haar gevoelens zo goed naar voren komen, dat ik helemaal met haar meeleefde.

Eden hangt een groot deel van het verhaal de toerist uit in New York, dat betekent dat er veel beschrijvingen in het verhaal staan van toeristische trekpleisters daar. Ik ben zelf nog nooit in New York geweest, maar kan me door alle boeken en films inmiddels wel een beetje voorstellen hoe het eruit ziet en hoe het voelt om er te zijn. Overweldigend.
Toch hoeven er wat mij betreft niet zó veel beschrijvingen van gebouwen, straten e.d. in een boek te staan.
Het maakt mij niet zoveel uit door welke straten er allemaal gereden wordt om bij een bepaald punt uit te komen. Die genummerde straten zeggen me toch niet zoveel.

Naast de personages uit het vorige deel, komen er ook een aantal nieuwe naar voren, zoals bijvoorbeeld Tylers huisgenoot Snake en collega Emily. 
Sommige van de oude personages kon ik, net als Eden, missen als kiespijn.

Het einde van Did I Mention I Need You stuurt er wederom goed op aan om verder te lezen in het derde deel, maar dat komt in maart pas in het Nederlands uit. 

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Titel: Did I Mention I Need You
auteur: Estelle Maskame
Originele titel: Did I Mention I Need You
vertaling: Jasper Mutsaers
uitgeverij: Moon
ISBN: 978 90 488 3477 8
aantal pagina's: 382
verschijningsdatum: oktober 2016

Koop bij bol.com


InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten