Boeken algemeen

dinsdag 25 oktober 2016

Did I Mention I Miss You (DIMILY #3) - Estelle Maskame

In precies een week tijd heb ik de hele DIMILY-serie gelezen! Fijn dat ik herfstvakantie had en dat het kon.

Klik hier voor mijn recensie van Did I Mention I Love You.
Klik hier voor mijn recensie van Did I Mention I Need You.

Ik gaf beide delen maar liefst vier sterren en die krijgt Did I Mention I Miss You ook. Mijn conclusie: Goede serie!

Aangezien Did I Mention I Miss You nog niet vertaald is en ik geen zin had om tot maart te wachten, heb ik hem in het Engels op mijn e-reader gelezen.

Waar gaat het boek over:


"'I'm mad at him for being half the reason this family is so messed up, yet I'm the one who's getting all the blame. 

I'm mad at him for being the reason I keep arguing with everyone around me. I'm mad at him for being the reason Dad hates me. 

And I know this sounds awful, but I'm mad at him for existing 

and I'm mad at you and Dad for ever meeting 

and I'm mad at myself for ever agreeing to come and stay with you guys that summer.'"


Eden moet het wederom zonder Tyler doen. Zij er in de eerste instantie voor gekozen dat het beter was als ze elkaar zouden vergeten, maar in New York kwam ze er toch achter dat ze niet zonder hem kon. 
Zowel zij als Tyler hadden hoop op een goede toekomst samen. Alleen bleek lang niet iedereen die belangrijk voor ze was dat te kunnen accepteren. Vooral de vader van Eden had er grote problemen mee. 
Tyler was in New York goed tot rust gekomen, maar het idee dat zíjn vader vrij was en ergens in de buurt was, kon hij niet verkroppen. Dus zei hij tegen Eden dat hij tijd nodig had voor zichzelf en dat hij terug zou komen als hij geleerd had hoe hij overal mee om moest gaan.
Maar tegen de tijd dat Tyler een jaar niks van zich heeft laten horen, heeft Eden de hoop opgegeven,

Ze voelt geen liefde meer voor Tyler, slechts woede.
Als hij plotseling weer opduikt, wil Eden dan ook niks meer van hem weten.
Tyler heeft haar een jaar lang laten barsten, terwijl zij al het commentaar over zich heen kreeg en door iedereen met de nek werd aangekeken.

Ella, Tylers moeder en Edens stiefmoeder, bedacht dat het gezin weer tot elkaar moet komen. Dat zou moeten lukken door een paar dagen met elkaar op stap te gaan. 

"'Look at us and try to tell me that everything is fine,' Ella says sharply, motioning all around the room with both hands, to all the broken pieces standing in front of her. 'We all need tot spend some time together for once.'"


Eden wordt al misselijk bij het idee. Ze hoopt dat Tyler niet komt opdagen. Maar die geeft niet zomaar op.

Non te rindas


Mijn mening:

Echt een heel mooie serie die ik iedereen die van YA-romans houdt kan aanraden. 
Wel dacht ik tijdens het lezen: Wat is nou eigenlijk het probleem? Waarom zouden een stiefbroer- en zus geen relatie met elkaar mogen hebben? 
Ik kan me niet voorstellen dat ik er moeilijk over zou doen als het in mijn omgeving voor zou komen.
Maar uiteraard was er geen DIMILY-serie geweest als het hier geen probleem was geweest.

Alhoewel ik deel 1 het mooist vond qua spanning tussen de personages, vond ik dit deel het mooist qua emoties.
Er worden veel belangrijke confrontaties aangegaan waarbij de emoties hoog oplopen.

Heerlijk om een serie als dit in een keer uit te kunnen lezen. 
Als je moet wachten tot maart om hem in het Nederlands uit te lezen, is dat natuurlijk een mooi excuus om de hele serie opnieuw te lezen.




Veel leesplezier!


Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Titel: Did I Mention I Miss You
auteur: Estelle Maskame
uitgeverij: Black & White Publishing
ISBN: 
9781785300271 (e-book)
aantal pagina's: 352
verschijningsdatum: juli 2016


Koop bij bol.com



InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten