Boeken algemeen

donderdag 20 oktober 2016

Did I Mention I Love You (DIMILY #1) - Estelle Maskame

Een boek waar ik al heel veel over gehoord heb en veel recensies van voorbij heb zien komen: DIMILY. Nu ik hem zelf mocht recenseren kon ik zelf beoordelen of hij echt zo goed is, of dat het een beetje een young-adult-hype is.

Al bij het eerste hoofdstuk, waarin Eden Munro bij haar vader en nieuwe stieffamilie in Californië terecht komt, om aldaar de zomer door te brengen, had het mijn interesse gewekt.

Waar gaat het boek over:

Sinds de ouders van Eden drie jaar ervoor van elkaar waren gescheiden, had Eden haar vader niet meer gezien, zelf niet meer van hem gehoord. Zijn uitnodiging om de hele zomer bij hem en zijn nieuwe gezin door te brengen, kwam dus vrij onverwacht.
Maar aangezien Eden het op het moment van de uitnodiging ook niet zo naar haar zin heeft in Portland, besluit ze toch te gaan.

Een besluit dat haar hele leven op z'n kop zet.
Als ze denkt voorgesteld te zijn aan het hele gezin, komt op de eerste avond een enorm onbeschoft type de tuin binnen denderen: haar stiefbroer Tyler.
Om Tyler kan ze niet heen. De nieuwe vriendengroep waarin ze geïntroduceerd wordt, is ook de vriendengroep van Tyler. Daardoor komt ze hem overal tegen en krijgt ze meer van hem, zijn roekeloze gedrag en zijn geheimen mee dan ze zou willen.
Tot ze ten slotte zelf een van zijn geheimen wordt.

Mijn mening:

Ik ben om. Ik heb dit boek echt met heel veel plezier gelezen. Na de laatste bladzijde kon ik dan ook niet wachten om in het tweede deel, Did I Mention I Need You te beginnen. Geen tijd om een recensie-exemplaar aan te vragen, of naar de winkel te gaan. Binnen een minuut stond het op mijn e-reader.

Wat maakte dit verhaal nou zo goed? Voor een groot deel de spanning die door het hele boek door voelbaar is en die maakte dat ik steeds door wilde lezen.

De personages zijn leuk om over te lezen. Hoe brengt een groep tieners in Californië de zomer door?
Wat dat betreft is het een echt young-adult boek. Maar wie heeft er last van dat ik (morgen 35) geniet van boeken als dit? 

Bijzonder trouwens dat de schrijfster op haar dertiende aan dit boek begonnen is en nu, op haar negentiende een bestsellerschrijfster is.

Ik ga gauw weer verder lezen!

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Titel: Did I Mention I Love You
auteur: Estelle Maskame
Originele titel: Did I Mention I Love You
vertaling: Sabine Mutsaers
uitgeverij: Moon
ISBN: 978 90 488 3475 4
aantal pagina's: 398
verschijningsdatum: juni 2016


Koop bij bol.com


InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten