Boeken algemeen

zondag 4 september 2016

Steenkoud (De Dark Elements #2) - Jennifer L. Armentrout

Wat is het toch supergaaf om recensieboeken te mogen ontvangen. Iedere keer ben ik weer blij als er een pakketje bezorgd wordt.
Dit keer was het een pakketje met maar liefst twee boeken van HarperCollins Young Adult: Deel twee en drie van De Dark Elements-serie. Aangezien ik eerder dit jaar erg genoten heb van Witheet, het eerste deel van de serie, had ik erg veel zin om in Steenkoud te beginnen.

Waar gaat het boek over:

Er gebeuren vreemde dingen in school en met Layla. Er lijken leerlingen bezeten van iets en Layla kan ineens geen aura's meer zien.

De school is geen veilige plek meer en ook thuis bij de Wachters voelt Layla zich niet veilig. Is het toeval dat er zoveel ongelukken om haar heen gebeuren?
Gelukkig is Zayne er om haar te troosten en te beschermen, maar zij mist Roth...

Al snel blijkt dat de gevolgen van de gebeurtenissen in Witheet meer gevolgen hebben dan eerst gedacht werd.
De demonen en de Wachters hebben elkaars hulp nodig om de problemen op te lossen. Alleen is een samenwerking tussen twee vijanden nog niet zo gemakkelijk.

Mijn mening:

Een super spannend vervolg op Witheet, waarin er goed samenvattend wordt teruggeblikt, zodat je al snel weer helemaal bij bent. 
Gelukkig had ik ook Ademloos al klaarliggen en kon ik na het verrassende slot van Steenkoud gelijk verder lezen.

Alhoewel het een echt fantasyboek is, komt het realistisch over doordat het verhaal zich afspeelt in de gewone wereld. En behalve dat Layla half wachter en half demon is, is het ook een gewoon schoolmeisje met haar twijfels en onzekerheden.

Het boek zit vol actie en spanning, maar ook romantiek speelt een grote rol.

Het verhaal doet me een denken aan The Vampire Diaries van L.J. Smith, dus als je iets in die richting zoekt zit je met De Dark Elements-serie goed.

Qua taal had Jennifer Armentrout er misschien meer uit kunnen halen. Anders dan in Witheet heb bijvoorbeeld geen zinnen in het boek gevonden waarvan ik dacht 'Wauw, die moet ik onthouden!' Of het was iets soortgelijks als daarin. 
Bij deze recensie staan om die reden dus geen quotes.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Titel: Steenkoud
auteur: Jennifer L. Armentrout
Oorspronkelijke titel: Stone Cold Touch
vertaling: Louise Willenborg
uitgeverij: HarperCollins Young Adult
ISBN: 978 94 027 0980 3
aantal pagina's: 446
verschijningsdatum: juli 2016

Koop bij bol.com

InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten