Boeken algemeen

maandag 19 september 2016

De afstand tussen jou en mij - Marina Gessner


Er lagen een paar boeken van de bibliotheek op mij te wachten om gelezen te worden en ik kon niet kiezen.
De tekst op de achterkant van De afstand tussen jou en mij hielp mij over de streep. Vandaar dat ik die omschrijving hieronder letterlijk heb overgenomen in plaats van dat ik zelf een review heb geschreven.

Omschrijving: 

McKenna heeft alles voor elkaar: goede cijfers, een leuk vriendje en een toelating voor een universiteit op zak. Maar dat is niet wat ze wil. McKenna is van plan om haar studie een jaar uit te stellen en samen met haar beste vriendin Courtney de Appalachian Trail te gaan lopen.
3500 kilometer door de wildernis, met alleen een backpack op haar rug. Als Courtney op het laatste moment afzegt, besluit McKenna de maandenlange tocht stiekem in haar eentje af te leggen.
Als McKenna onderweg de charismatische, mysterieuze Sam tegenkomt en besluit hem van het verharde pad af te volgen, wordt haar reis opeens veel gevaarlijker - zo gevaarlijk dat McKenna moet vechten voor zowel haar leven als dat van hem.

Na het lezen van dit boek wil je nog maar één ding: je smartphone in de prullenbak gooien en net als McKenna 3500 kilometer wandelen met een rugzak op je rug.


Achteraf vind ik wel dat de omschrijving erg veel van het verhaal prijsgeeft, maar dat maakt het lezen ervan niet minder leuk.
Binnen een dag had ik hem uit. Daarna wilde ik niet mijn smartphone weggooien, maar geloof ik wel dat het een hele ervaring kan zijn om er op de manier van McKenna opuit te gaan.
Alhoewel ik een kilometer of 5 door een Nederlands bos ook wel lekker rustgevend vind...

Map of Appalachian Trail.png
Appalachian Trail
Bron: Wikipedia
Van de Appalachian Trail  had ik nog nooit gehoord. Na het lezen van het boek heb ik er wat meer over opgezocht.

Hoe meer boeken ik lees die zich afspelen in de VS, hoe meer ik het idee krijg om me wat meer te verdiepen in de topografie van het land. Al die staten daar, geen idee wat waar ligt.
Maargoed, voor jullie bij deze een kaartje van de Appalachian Trail.

Dat Sam en McKenna elkaar tijdens de tocht leren kennen is wel bijzonder. In het dagelijks leven zouden de twee elkaar waarschijnlijk nooit tegengekomen zijn. Hun levens verschillen teveel.
McKenna is een pietje precies en heeft alles precies uitgedacht, terwijl Sam niets te verliezen heeft en daardoor de nodige risico's neemt.

Afbeeldingsresultaat voor appalachian trail
foto: billshike.blogspot.nl
Door zijn eigenwijze en regelmatig arrogante gedrag vond ik Sam niet heel sympathiek.
McKenna is wel leuk, al is ze af en toe vrij naïef. Tijdens haar reis groeit haar persoonlijkheid enorm en wordt ze met de kilometer volwassener

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

De afstand tussen jou en mijTitel: De afstand tussen jou en mij
Oorspronkelijke titel: The Distance From Me to You
auteur: Marina Gessner
vertaling: Astrid Staartjes
uitgeverij: Blossom Books
ISBN: 978 90 206 7995 3
aantal pagina's: 318
verschijningsdatum: april 2016.

Koop bij bol.com


InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten