Boeken algemeen

vrijdag 26 augustus 2016

Saffierblauw - Eindeloos verliefd (Edelstenentrilogie #2) - Kerstin Gier

In de meivakantie las ik in een nacht het eerste deel van de Edelstenentrilogie, Robijnrood, uit. Dat deed ik in de auto onderweg van Italië naar Nederland. Nu leek het me wel een leuk idee om deel twee op diezelfde weg te lezen. Ik begon vol goede moed, maar van lezen kwam die reis helaas niet echt veel.

Ik had het boek via Bliyoo op mijn telefoon en aangezien mijn telefoon minder fijn leest dan een boek of e-reader, duurde het daarna een tijdje voor ik het uit had.
Het werd een tussen-van-alles-en-nog-wat-door-boek. Nu is hij uit en ben ik inmiddels op dezelfde manier begonnen in het laatste deel, Smaragdgroen.


Waar gaat het boek over:

In Saffierblauw gaat de verhaallijn van Robijnrood verder: Gwendolyn en Gideon moeten zorgen dat de laatste bloedmonsters ingelezen worden in de chronograaf, vóórdat Paul en Lucy dat voor elkaar krijgen met hun gestolen chronograaf.

Gwendolyn leert langzaamaan steeds meer over het tijdreisgen en hoe ze zich moet aanpassen aan de tijden waarin ze terecht komt.
Aan de Wachters heeft ze dat niet te danken. Het is vooral Leslie die haar helpt met het oplossen van vraagstukken. Ook krijgt ze er een nieuwe medestander bij: Xemerius de waterspuwergeest.

De Wachters vertrouwen Gwendolyn niet. Zij hadden dan ook liever gezien dat haar tot tijdreizigster opgeleide nichtje Charlotte het tijdreisgen had.
Maar wellicht is het wantrouwen van de Wachters wel gegrond? 

Wat Gwen aan Gideon heeft, weet ze ook niet. De ene keer negeert hij haar zo ongeveer, terwijl hij de andere keer niet uit haar buurt kan blijven.
Het belangrijkste is eigenlijk niemand te vertrouwen.

Mijn mening:

Ik vond het een leuk boek om te lezen. Ik las steeds kleine stukjes, behalve het laatste kwart, toen zat ik helemaal in het verhaal en las het in een ruk uit.

Gwendolyn is een erg leuk personage. Haar leven staat sinds ze weet dat ze het tijdreisgen heeft volledig op zijn kop. Toch blijft ze best wel cool, ook heeft ze veel humor en blijven echte (puber)meidendingen minstens zo belangrijk.

Ook Xemerius vind ik leuk, alhoewel hij af en toe wel wat irritant was. Hij heeft iets met hooibergen...

Soms is het verhaal wat verwarrend, doordat gisteren voor de een morgen of soms jaren later is voor de ander. (snap je het nog?) Dat komt door al dat gereis door de tijd. 

Er ontstaan in dit deel veel nieuwe vraagtekens, waardoor ik graag gelijk door wilde lezen in Smaragdgroen.
Ik heb zo mijn vermoedens over het verdere verloop van het verhaal en ben benieuwd of ik (deels) gelijk krijg.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Eindeloos verliefd - Saffierblauw | JubileumuitgaveTitel: Saffierblauw - Eindeloos verliefdauteur: Kerstin Gier
Originele titel: Saphirblau
vertaling: Merel Leene
uitgeverij: Blossom Books | Uitgeverij Kluitman B.V.

ISBN: 978 90 206 7938 
aantal pagina's: 384
verschijningsdatum: maart 2016



Koop bij bol.com

InstagramFollow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten