Boeken algemeen

donderdag 14 juli 2016

Stroke of midnight (Midnight Breed #13,5) - Lara Adrian



Voordat eind augustus het veertiende deel van de Midnight Breed-serie uitkomt, wilde ik graag dit tussendeel gelezen hebben.

In het Nederlands is de Middernacht-serie inmiddels tot en met deel 9 vertaald. De tussendelen zijn tot nu toe (helaas) niet vertaald.
In de VS worden de tussendelen uitgebracht in de 1001 Dark Nights-serie waaraan Lara Adrian ieder jaar een bijdrage levert. Behalve haar boeken, heb ik nog nooit een ander boek uit die serie gelezen.

Waar gaat het boek over:

In Stroke of Midnight draait het allemaal om de in Rome gestationeerde, lid van de Broederschap Jehan Mafakhir en de Marokkaanse Seraphine Sanjaha.
Beide families hebben in een ver verleden vaak oorlog met elkaar gevoerd, maar doordat er lang geleden een liefdesrelatie tussen beide families ontstond zijn de wapens neergelegd.
De afspraak was dat er altijd een verbintenis tussen de families zou blijven bestaan, omdat het anders weer oorlog zou worden.
Aangezien het laatste gekoppelde stel niet meer leeft, moet er volgens oud gebruik een nieuw verbond aangegaan worden. Jehan en Seraphine zijn daarvoor de aangewezen personen, al willen ze er zelf niks van weten. Ze hebben wel wat beters te doen.

Alleen om de eer van hun ouders hoog te houden, gaan ze akkoord met de kennismaking, om vervolgens zo snel mogelijk een reden te vinden om ieder weer hun eigen weg te gaan.
Jaja...

Mijn mening:

Ik vond het erg jammer toen ik dit boek uit had. En doordat het boek maar 114 pagina's heeft én het een boeiend verhaal was, was het nogal snel uit. Nu is het wachten op deel 14, Defy the Dawn. Nog even geduld dus.

Ik denk dat van de tussendelen Stroke of Midnight toch wel mijn favoriet is. Ik vond zowel Jehan als Seraphine leuke personages en hun verhaal vol oude gebruiken erg interessant. Ik hoop Jehan en Seraphine ooit in een vervolg weer tegen te komen.
Ik verwacht het wel, omdat er in dit verhaal iets wordt opgezet waar vast en zeker op voortgeborduurd gaat worden.

De opzet van Stroke of Midnight is hetzelfde als anders. De hoofdstukken worden afgewisseld tussen de twee hoofdpersonen. Eigenlijk is de opbouw van het verhaal ook ieder deel hetzelfde. En tja, waarom zou je iets veranderen wat goed is.

Wil je meer informatie over de Midnight Breed, lees dan ook eens mijn blogpost Welkom in de wereld van de Midnight Breed.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Stroke of Midnight: A Midnight Breed NovellaTitel: Stroke of Midnight
auteur: Lara Adrian
uitgeverij: 
Evil Eye Concepts
ISBN: 
978-1-940887-31-9
aantal pagina's: 114
verschijningsdatum: januari 2016





Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten