Boeken algemeen

zondag 24 juli 2016

Mijn schuifboekje | Voertuigen - Nathalie Choux


Omslagtekst

Mijn schuifboekje. Voertuigen


Voertuigen ontdekken wordt nog leuker 
met een interactief boekje
dat jonge kinderen uitnodigt om
zelf de plaatjes te veranderen.

Een stoer schuifboekje over auto's en zo
voor kinderen vanaf 1 jaar.



Omdat dit boekje er uitnodigend uitzag, leek het me wel wat om hem te bespreken op mijn blog.

Schuifboekjes zijn vaak nogal breekbaar. Er scheuren of breken snel flapjes vanaf.
Bij dit boekje van stevig karton, zal dat vast meevallen. Uiteraard is alles kapot te krijgen, maar er zal in dit geval wel wat moeite voor gedaan moeten worden.

Dit tien bladzijden tellende boekje heeft op iedere rechter pagina (behalve de laatste pagina) en op de voorkant een beweegbaar gedeelte, duidelijk herkenbaar aan een gekleurd cirkeltje of een pijltje.

Er zijn veel verschillende soorten voertuigen in het boekje te vinden. Van een alledaagse fiets en auto, tot een helikopter en betonmixer.
Op de laatste pagina's van het boekje staan alle voertuigen nog eens overzichtelijk bij elkaar.




De naam van het voertuig staat overal bij in een half handschriftachtig lettertype.
Dat lettertype is wat mij betreft het enige minpunt aan het boekje. Ik zou eerder voor een duidelijk lettertype kiezen, voor het geval er kinderen zijn die al vroeg geïnteresseerd zijn in letters.

Er zijn in totaal acht verschillende schuifboekjes in deze serie. 
Via de link vind je meer informatie over deze leuke boekjes.

Mijn schuifboekje. Eten Mijn schuifboekje. Het lichaam Mijn schuifboekje. Babydieren

Mijn schuifboekje. Diertjes Mijn schuifboekje. De zee Mijn schuifboekje. De boerderij

Mijn schuifboekje. Kleuren Mijn schuifboekje. Voertuigen
De afbeeldingen komen van de website van Clavis Uitgeverij

Koop bij bol.com




Titel: Mijn schuifboekje | Voertuigen
illustraties: Nathalie Choux
originele titel: Mon imagier des véhicues
uitgeverij: Clavis
ISBN: 9789044827682
aantal pagina's: 10
verschijningsjaar: 2016

Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten