Boeken algemeen

zaterdag 21 mei 2016

Rivalen (Beautiful Idols #1) - Alyson Noël




Een paar weken geleden kreeg ik een pakketje met de post. Dat was het boek Rivalen van Alyson Noël.
Sinds 10 mei is dit boek verkrijgbaar. En wel in twee kleuren. Wit en zwart. De twee covers rivaliseren met elkaar. Welke kleur wordt het meest verkocht?
Ik kreeg een zwarte en denk ook wel dat dat de kleur is die ik zelf zou kiezen.
Al moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat het niet een boek is dat ik snel zelf gekozen zóu hebben.

Op de zwarte cover steekt de rood met gouden aardbei lekker fel af. De aardbei is in de pagina gedrukt en ligt er dus een beetje bovenop. Dat vind ik persoonlijk meestal erg mooi aan een cover.

Zoals ik al zei, ik zou dit boek waarschijnlijk niet gelezen hebben als ik er geen recensie-exemplaar van gekregen had.
Toen ik de omschrijving op de achterkant van het boek las, had ik niet het idee dat het een boek was dat bij mij in de smaak zou vallen. Alhoewel de tekst in de bijgeleverde brief me wél aansprak.

"Welcome to the party! RIVALEN is een verhaal vol guilty pleasures fascinerende personages en een thrillerachtig plot tegen de achtergrond van het flitsende nachtleven van Hollywood."


Met lichte tegenzin begon ik vorige week in het boek te lezen, maar aangezien ik nog twee bibliotheekboeken had liggen die ik vrijdag weer in moest leveren en die nogal lagen te lonken, heb ik Rivalen na een uurtje aan de kant gelegd om verder te gaan in een ander boek.
Maar wie A zegt, moet ook B zeggen en gisteren ging ik dan toch, al kan ik niet zeggen 'vol goede moed' verder in Rivalen.

En toch, toen het verhaal een beetje vorm begon te krijgen, begon ik het een interessant verhaal te vinden.

Waar gaat het boek over:

Twaalf tieners strijden tegen elkaar om de titel van beste clubpromotor van Ira Redman, die eigenaar van de beroemdste clubs van Hollywood is.
Vooral in beeld zijn Tommy. Layla en Aster. Alledrie willen ze om heel verschillende redenen de grote geldprijs winnen. Voor alledrie hangt er veel vanaf en doen ze er (bijna) alles voor om de wedstrijd te winnen, om de grootste sterren in de door hun vertegenwoordigde club te krijgen. 

Madison Brooks is de grootste ster van het moment, haar willen ze allemaal maar wat graag binnen krijgen. 
Madison lijkt een beetje oppervlakkig en laat weinig over zichzelf los. Over haar afkomst wil ze niet praten.
Ze benut de actrice in zichzelf daarvoor ten volle en laat iedereen een andere Madison zien.
Als Madison uiteindelijk verdwijnt zijn er veel vraagtekens. En aangezien de clubpromotors de laatsten zijn die haar gezien hebben...

Mijn mening:

Het onderwerp van het verhaal had niet meteen mijn interesse, maar de personages kregen die langzaamaan wel. Met name Tommy vind ik erg goed neergezet: Onzeker, maar met een duidelijke wil. Aan de buitenkant de stoere jongen.
Layla en Aster vond ik echt bitches. Maar ook zij hadden alletwee gelukkig wel hun menselijke kant, waardoor de hoofdstukken waarin zij de hoofdrol speelden ook goed te lezen waren.

Aan het eind van het boek is het verhaal nog niet afgelopen en blijven er zoveel vragen over, dat ik zeker nieuwsgierig ben naar het tweede deel.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Titel: Rivalen
auteur: Alyson Noël
Originele titel: Unrivaled
vertaling: Sandra C. Hessels
uitgeverij: HarperCollins
ISBN: 
978 94 027 0970 4
aantal pagina's: 350
verschijningsdatum: mei 2016


Bestel de paperback hier via Bol.com
Bestel het e-book hier via Bol.com

Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten