Boeken algemeen

maandag 18 april 2016

Zand erover - Elsbeth Witt


Beste Elsbeth,

Nadat ik jouw Barista!-serie alweer bijna twee jaar geleden met veel plezier gelezen heb, had ik erg veel zin om in Zand erover te beginnen. Een nieuw verhaal met nieuwe personages.

's Morgens stond ik vroeg op en had ik het geluk dat het lekker weer was. Ik zat daarom al lekker op tijd met een boek in de tuin. Met jouw boek, welteverstaan.
Eenmaal begonnen, had ik geen zin meer om te stoppen met lezen. Ik was erg benieuwd naar hoe het met Fien verder zou gaan, maar ook naar wat er in haar verleden en dat van haar tante Nel gebeurd was. (En uiteraard ook naar de mannelijke personages om haar heen...)

Doordat het boek zich op Vlieland afspeelde, kwam ik lekker een beetje in vakantiestemming Al speelde het verhaal zich niet af in het toeristenseizoen en was Fien niet op vakantie, door de beschrijving van het eiland was ik er echt even uit. 
Leuk dat je via Wytse een stukje over de geschiedenis van Vlieland vertelde, toch een stukje vaderlandse geschiedenis, dat vind ik altijd erg interessant.

Op de achterkant van het boek staat dat Zand erover een hartverwarmende feelgood-roman is. Zo heb ik het ook echt ervaren. Heerlijk! En je laat precies genoeg aan de verbeelding over. 

Zitten er nog meer verhalen in rondom Fien? Misschien net als bij de Barista!-serie iets rondom andere personages uit het boek? Dat gevoel kreeg ik aan het eind niet. Ik vond het een mooi afgerond geheel, maar ik zou het zeker niet erg vinden als ik met het eind van dit boek toch nog niet definitief afscheid hoef te nemen van Fien en de rest.

Liefs! Gerrianne

Omschrijving:

Wanneer er een familiehuis op Vlieland leeg komt te staan, hoeft Fien niet lang na te denken: ze verhuist. Op Vlieland wil ze genieten van de rust en de natuur.

Fien heeft geen relatie, geen baan en geen vrienden meer. En dat is allemaal haar eigen fout. Ze wil opnieuw beginnen, eindelijk haar gevoel volgen en een streep onder het verleden zetten. maar dan stapt er iemand van de veerpont die ze nooit meer dacht terug te zien...

Het rustige eilandleven is ver te zoeken als er nieuwe vriendschappen en romances ontstaan en Fiens verleden haar op allerlei manieren lijkt in te halen. Neemt haar leven dan toch een nieuwe wending?

Zand erover is een herkenbaar verhaal over dertigersdilemma's, jezelf vergeven en je gevoel volgen.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Zand eroverTitel: Zand erover
auteur: Elsbeth Witt
uitgeverij: Xander Uitgeverij
ISBN: 978 94 0160 488 8
aantal pagina's: 310
verschijningsdatum: januari 2016


Dit boek is onder andere verkrijgbaar bij Bol.com (klik)




Follow on Bloglovin

1 opmerking:

  1. Lijkt mij een prachtig boek! Dit verhaal zal ik zeker even onthouden. :)

    BeantwoordenVerwijderen