Boeken algemeen

woensdag 27 april 2016

Piept kleine muis alleen? - Anita Bijsterbosch

Omschijving


Piept kleine muis alleen?
Welnee, zijn broertjes
en zusjes zijn er ook.
Piepen doen ze allemaal samen.
Veel dieren in dit boek maken geluid.
Alleen? Kijk maar!

Een levendig flapjesboek over
kleine dieren en dierengeluiden.
Voor peuters vanaf 18 maanden,
met de wereld rondom het kind als thema.


Een mooi, handzaam prentenboekje met een vrolijke voorkant.
De prenten in het boekje hebben mooie, heldere kleuren en zijn erg duidelijk.

Het thema dieren spreekt de meeste peuters volgens mij wel aan.
Op iedere bladzijde in dit boekje zijn er genoeg te vinden.
Niet alleen de dieren die op de pagina besproken worden, maar ook veel dieren er omheen.
En al die dieren maken geluid, of, beter gezegd, bij ieder dier staat erbij wat voor geluid het maakt. Het is aan de voorlezer om die geluiden te maken of, en dat is natuurlijk nog veel leuker, het kind die geluiden zelf te laten maken.

Van iedere pagina is het rechter stuk uit te vouwen. Achter die uitvouwbare pagina is te zien dat geen van de dieren alleen is. Ze hebben altijd iemand om samen hun geluid mee te maken.


Mijn eigen kinderen zijn al te groot om erg onder de indruk te zijn van een boek als dit, maar gelukkig heb ik een neefje van 2,5 dat ik even mocht gebruiken als proefkonijn ;-).
Hij heeft zich erg vermaakt met alle dieren en geluiden.

Het enige nadeel aan Piept kleine muis alleen? vind ik dat de bladzijden van papier zijn. Ik kan me zo voorstellen dat dit een boekje is dat een kind ook zelf vast zal willen houden en bekijken, maar ik verwacht dat het dan wel snel zal scheuren bij het openvouwen van de uitvouwbare stukken.


Piept kleine muis alleen ?Titel: Piept kleine muis alleen?
auteur: Anita Bijsterbosch
uitgeverij: Clavis
ISBN: 9789044826517
aantal pagina's: 16
verschijningsdatum: januari 2016






Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten