Boeken algemeen

donderdag 14 april 2016

Harde Leugen (Hacker #2) - Meredith Wild

Hoe zou het verder gaan met Erica Hathaway en Blake Landon? Daar was ik benieuwd naar.
Een half jaar geleden las ik Harde Liefde (klik), het eerst deel van de Hacker-serie. Die vond ik wel leuk, maar niet heel erg vernieuwend. Toch had ik het idee dat er meer stond te gebeuren. En dat was zo.

Waar het boek over gaat:

In Harde Liefde kostte het Erica erg veel moeite om enigszins toe te geven aan de grillen van Blake. In Harde Leugen lijken ze een soort van middenweg gevonden te hebben. Want, alhoewel ze nog maar een paar weken samen zijn, weten ze al dat ze niet meer zonder elkaar kunnen en willen.

In het vorige deel was al een en ander te lezen over de spoken uit het verleden van Erica. Die spoken blijven haar ook hier achtervolgen. Daar komen grote risico's voor de relatie tussen Erica en Blake uit voort.
Hint: familie

Erg spannend!

Mijn mening:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het boek na een paar hoofdstukken in de eerste instantie aan de kant legde, omdat het verhaal me niet wist te boeien. 
Ik wist niet meer precies wat er in Harde Liefde allemaal gebeurd was en de terugblikken in Harde Leugen waren een beetje halfbakken, daar kwam ik niet verder mee.
De intimiteit tussen Erica en Blake was een beetje te direct naar mijn smaak.

Toen ik een poosje later toch verder ging lezen lukte het beter om in het verhaal te komen. Dat kwam omdat er meer een verhaal kwam.
De wereld buiten Erica en Blake draaide gewoon door en naast de kleine probleempjes ontstonden er toch enkele grote die niet zomaar opgelost konden worden.
Hier werd het verhaal wat mij betreft anders dan andere in hetzelfde genre. Het ging niet meer alleen om Erica en Blake, het werd veel complexer en draaide niet meer vooral om de intimiteit.
Dat bij elkaar zorgde ervoor dat ik niet meer kon stoppen met lezen en de tweede helft van het boek zomaar op een doordeweekse avond in een ruk verder heb uitgelezen.

Op zich ben ik geen fan van Erica. Een beetje een té bitchy baas/collega in verhouding met hoe ze denkt en voelt. Ik houd niet zo van die maskers. Blake daarentegen, die mag ik wel.

Wat mij betreft op naar deel 3, Harde Lust.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Harde leugenTitel: Harde Leugen
auteur: Meredith Wild
Originele titel: Hardpressed
vertaling: Marike Groot en Sander Brink
uitgeverij: Xander Uitgevers B.V.
ISBN: 978 94 0160 468 0
aantal pagina's: 330
verschijningsdatum: november 2015



Follow on Bloglovin

2 opmerkingen:

  1. Bij mij viel het tweede deel nogal tegen. Alleen gaat het waarschijnlijk wel in de kast blijven staan doordat er een quote uit mijn recensie van Harde liefde op de achterflap staat. Tja, daar kan ik dan toch moeilijk afscheid van nemen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zag ik inderdaad! Leuk hoor :-).
      Heb je de rest van de serie nog gelezen?

      Verwijderen