Boeken algemeen

zaterdag 9 april 2016

De Vreselijke Twee - Mac Barnett & Jory John

Ik had verwacht dat ik met De Vreselijke Twee een grappig boek zou lezen, maar zó grappig had ik niet verwacht!


Waar gaat het boek over:

Mick Mulder verhuist naar Dutjebroek, een rustig plaatsje met koeien, koeien en nog eens koeien. Niet echt een plaats waar Mick graag wil zijn.
En dan moet hij ook nog naar een nieuwe school: Dutjebroeks College voor Alles en Nog Wat.
Mick hoopt dat hij daar snel zijn status als grappenmaker zal verdienen. Op zijn oude school was hij grappenmaker nummer 1 en dat beviel hem wel.
Daarom neemt hij gelijk op de eerste schooldag zijn als opstelschrift vermomde grappenboekje mee.
Helaas komt hij er al snel achter dat iemand anders de plek van grappenmaker op Dutjebroeks College voor Alles en Nog Wat al heeft ingenomen. 
En niet zomaar een grappenmaker. Hoe kan Mick daar in vredesnaam tegenop?!

Mijn mening:

Als kind hield ik wel van een beetje kattenkwaad uithalen en ook nu kan ik nog lachen om een goede grap.
De grappen die in dit boek uitgehaald worden zijn wel héél erg grappig. Goed doordacht ook.

Behalve dat er grappen worden uitgehaald in het boek is het ook nog eens erg grappig geschreven. Lekker droge humor. Ik kon niet anders dan hardop lachen om sommige stukken.
Zelfs nu ik deze recensie zit te schrijven,  staat er nog een grijns op mijn gezicht.

Naast veel plezier te hebben met het lezen van het boek, valt er ook nog wat te leren. Over koeien... (of misschien kom je door dit boek wel op een goede grap!)

Het oog wil natuurlijk ook wat en dat krijg je bij dit boek. Het verhaal wordt nog eens extra opgeleukt door de illustraties van Kevin Cornell.
De mooie hardcover maakt het helemaal af. 

Ik kan niet wachten om dit boek maandag mee naar school te nemen en het door mijn groep 6 te laten lezen!
Wat een geluk dat deel twee nog op mij en de klas ligt te wachten.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

De vreselijke tweeTitel: De Vreselijke Twee
auteur: Mac Barnett & Jory John
illustrator: Kevin Cornell
Originele titel: The Terrible Two
vertaling: Merel Leene
uitgeverij: Van Holkema & Warendorf
ISBN: 978 90 00 34387 4
aantal pagina's: 223
verschijningsdatum: april 2015


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten