Boeken algemeen

zaterdag 2 januari 2016

Op een rijtje: De boeken van 2015




2016 Reading ChallengeHet zal niemand ontgaan zijn dat 2016 is begonnen. Tijd voor nieuwe voornemens én nieuwe leesuitdagingen.
Zoals altijd ga doe ik ook dit jaar weer mee aan de Goodreads Reading Challenge. Ik heb ingezet op 130 boeken. Afgelopen jaar heb ik ingezet op 100 en heb ik de 130 gehaald. Ik ben benieuwd of dat dit jaar weer gaat lukken.
Ook bij Hebban kan je dit jaar een leesdoel stellen. Daar heb ik (uiteraard) hetzelfde aantal gekozen.

Afgelopen jaar zette ik iedere maand op een rijtje welke boeken ik gelezen had. Dat blijf ik dit jaar ook doen.
Wil je nog even terugkijken naar de boeken die ik gelezen heb? Via deze link vind je alle rijtjes.

In december las ik:


  1. De verschrikkelijke sneeuwman - Alyze Bos ****
  2. Vergeten dagen - Eveline Vanhaverbeke ***
  3. Dummie de Mummie - Tosca Menten ****
  4. De omhulde stad - Ransom Riggs ****
  5. Portret van een vrouw - Jojo Moyes *****
  6. Een week in Parijs - Jojo Moyes ***
  7. Het kleine meisje dat een wolk had ingeslikt - Romain Puértolas ****
  8. Paper Towns - John Green (boek + film) ***
  9. Opa Vlucht - David Walliams *****
  10. Baba Jaga - An Leysen ****
  11. De Alchemist - Michael Scott ***
  12. Daar is hij weer - Timur Vermes (boek + film) ***


cropped-logo_ikleesnederlands_a_v2.jpgVerder deed ik in 2015 mee aan de #ikleesnederlands uitdaging. Ik zette in op 30 en heb uiteindelijk 34 boeken van Nederlandse bodem gelezen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet weet of die uitdaging er dit jaar weer is. Ik blijf wel de boeken die tot die categorie behoren de #ikleesnederlands-tag geven.
Klik hier om de boeken te bekijken die ik voor deze uitdaging las.

Ten slotte deed ik mee aan de #boekperweek uitdaging van de Bibliotheek. Dat was eigenlijk geen uitdaging. Een boek per week haal ik altijd wel. Toch vond ik het leuk om mee te doen. Als de bibliotheek er dit jaar mee verder gaat, doe ik ook zeker weer mee.

Voor dit jaar heb ik me voorgenomen om niet van tevoren te bedenken wat voor soort boeken ik wil lezen of wat voor acties ik op mijn blog zal gaan doen. Ik zie wel wat er op mijn pad komt.
Ik lees lekker waar ik zin in heb. Of dat nou boeken van de bibliotheek zijn, e-books, gekochte boeken, recensieboeken, het kan allemaal.

Heb jij je aan je leesvoornemens van 2015 gehouden?


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten