Boeken algemeen

zaterdag 21 november 2015

Winter in New York en andere verhalen - Chantal van Gastel

Een nieuw boek van Chantal van Gastel: Tijd om alle andere boeken even opzij te leggen en met een kop thee op de bank te ploffen met deze romantische verhalenbundel.

Een aanrader voor degenen die van 'Ik wist het' hebben genoten. (En aangezien Chantal met dat boek zojuist een Hebban Award gewonnen heeft, ga ik er vanuit dat dat nogal wat mensen zijn.)
Waarom een aanrader voor juist die mensen? Omdat er maar liefst twee verhalen in het boek staan die op dat verhaal aansluiten.
Verhalen over bijfiguren uit Ik wist het, maar ook een verhaal over de hoofdpersoon, Mia. Een verhaal dat zich afspeelt vlak voor het begin van Ik wist het. Erg leuk om te lezen.

Verder staan er ook nog een paar verhalen in die al eerder in tijdschriften gepubliceerd zijn. Deze verhalen kende ik al, toch heb ik ze nogmaals gelezen.
Het slotverhaal, Een Kerstbelofte, had ik ook eerder gelezen, toch wist het me ook dit keer weer te emotioneren.

Het langste verhaal in de bundel is Winter in New York. Daarin gaat Eloise op bezoek bij haar goede vriendin in, je raadt het al, een winters New York.
Het gedrag van Eloise, ook wel Lois genoemd, doet me denken aan het gedrag van Becky in Shop-a-holic. Daar moest ik even doorheen kijken. Gelukkig toont Eloise in de loop van het verhaal meer karakter.
Misschien moet ik haar het materialistische gedrag ook niet te zwaar aanrekenen. Ze had het even nodig. Ze neemt in New York namelijk even afstand van haar man, Paul. Als ze hem nog haar man mag noemen tenminste.
(Lois is de beste vriendin van Lucy uit Zomer in New York.)

Lois valt niet als veel anderen als een blok voor The Big Apple, maar met het opklaren van het weer klaart haar humeur een stuk op!

Dit boek was precies wat ik ervan verwachtte. Lekker romantisch alles om je heen even vergeten.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Winter in New YorkTitel: Winter in New York en andere verhalen
auteur: Chantal van Gastel
uitgeverij: The House of Books
ISBN: 978 90 443 4855 2 (e-book)
aantal pagina's: 192
verschijningsdatum: oktober 2015


Bekijk op bol.com





Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten