Boeken algemeen

zaterdag 10 oktober 2015

Hartenkoningin (The White Rabbit Chronicles #3) - Gena Showalter


Ik heb een leuke app ontdekt :-)


Vorige week bestelde ik Hartenkoningin via internet om hem vervolgens in de winkel af te halen. 
En welke dag was nou beter om dat te doen dan woensdag: Het begin van de kinderboekenweek.
Dan zou ik er gelijk het kinderboekenweekgeschenk bij krijgen. Alleen ging dat zo gemakkelijk nog niet: Hartenkoningin is geen kinderboek, wist de mevrouw van de winkel me te melden. Op mijn weerwoord dat het ook geen boek voor volwassenen is kreeg ik toch mijn editie van Per ongelukt! erbij.
Volgens mij was de mevrouw van de winkel niet zo gecharmeerd van het young-adult-genre. Ze verkoopt het alleen maar....

Maargoed, aangezien ik wél gecharmeerd ben van het young-adult-genre, kocht ik gelijk twee boeken. Rebel van Julie Kagawa en Hartenkoningin. Omdat de mevrouw van de winkel zo vriendelijk was liet ik ze als twee cadeautjes inpakken mét daarbij het kinderboekenweekgeschenk.

(Leuk woord voor galgje trouwens. Als ik hem weer moet typen ga ik hem wel kopiëren en plakken...kinderboekenweekgeschenk)

Nu heb ik dus twee kinderboekenweekgeschenken...

Genoeg gekletst. Verder gaat deze post over Hartenkoningin. Beloofd.

Hartenkoningin is het derde boek van de White rabbit chronicles. De serie heet zo, omdat het zusje van Ali Bell, een wolk in de vorm van een konijn stuurt als waarschuwing dat er een zombie-aanval gaat komen.
Aan de cover van het boek is niet af te zien dat het over zombies zal gaan. Toch vind ik de cover wel leuk. Zowel de papieren omslag als de hardcover.

In dit deel zijn het niet de zombies die voor het grootste gevaar zorgen. Anima Industries heeft ontdekt waar Ali toe in staat is en wil haar koste wat kost weer binnen de muren van hun lab hebben.
Behalve dat Anima Industries dingen over Ali ontdekt heeft, doet Ali dat ook over zichzelf. De altijd eerlijke Ali blijkt verstrikt te zitten in een web van leugens. Wie is de spin in het web?

De geheimen van Ali vormen ook weer een struikelblok in de relatie tussen haar en Cole. Komen ze er ook dit keer weer samen uit?

In elk geval zijn ze altijd voorbereid op een gevecht. Tot de tanden toe bewapend.

"Hij trok zijn laarzen en zijn spijkerbroek uit en ontdeed zich van zijn wapens. Een heleboel wapens. Dolken. Werpsterren. Nog meer dolken. Een pistool. Een tweede pistool. Munitie. De beruchte minikruisboog. Nog een paar dolken. Metaal kletterde op metaal."

Get the picture?

Dit boek had weer alles wat ik zoek in een YA-boek. Actie, spanning, humor en romantiek.
Net als de vorige delen hebben de hoofdstukken leuke, pakkende titels. Veel verbasteringen van Alice in wonderland. 

Ali Bell is de ik-figuur in het boek. Ze komt met haar gedachten vaak lekker bijdehand en grappig uit de hoek. Als Cole en Ali met elkaar in gesprek zijn lijkt het soms wel op een soort battle wie het meest bijdehand, koppig,slim of sterk is. 

"'Laten we deze situatie benaderen als een wiskundeproefwerk. Er zijn vier mogelijke antwoorden. A, Cole zit fout en jij hebt gelijk. B, Cole heeft gelijk en jij zit fout. C, Jullie zitten allebei fout. Of D, jullie hebben allebei gelijk. Jij hebt gekozen voor A, en hij voor B. Dat betekent dat jullie allebei een onvoldoende hebben gehaald. Het goede antwoord is D, en als jullie te koppig zijn om dat te begrijpen, dan raken jullie elkaar kwijt.'"

Kat tegen Ali
Een uitspraak die op meerdere delen van het boek van toepassing kunnen zijn.
Slimme Kat...

De vorige twee delen van de serie heb ik ook besproken op mijn blog. Klik op de titels om de bijbehorende recensies te lezen.

Alice in Zombieland


Door de Zombiespiegel


Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Titel: Hartenkoningin
auteur: Gena Showalter
Originele titel: The Queen of Zombiehearts
vertaling: Angelique Verheijen
uitgeverij: HarperCollins Young Adult
ISBN: 978 94 027 0150 0
aantal pagina's: 414
verschijningsdatum: september 2015





Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten