Boeken algemeen

dinsdag 1 september 2015

Op een rijtje: De boeken van augustus

De vakantie is voorbij, de (meteorologische) zomer is voorbij. Wat betekent dat? Meer, of juist minder tijd om te lezen.
In mijn geval hoop ik weer wat meer. Ik heb deze zomer voor mijn doen namelijk bar weinig gelezen.
Daardoor zijn er wat boeken die ik wilde lezen blijven liggen. Een aantal bibliotheekboeken die ik voor de vakantie gehaald had heb ik ongelezen terug moeten brengen en de stapel met recensie en gewonnen boeken op de tafel groeit door.
Ik heb dus weer wat leespower nodig. En wellicht moet ik wat minder Netflix kijken...


Op een rijtje


Van juli waren er nog twee boeken in de rij waarvan ik toen nog geen recensie geschreven had. Die zet ik daarom hier ook nog een keer neer.

De links naar de korte verhalen van Leigh Bardugo verwijzen alledrie door naar dezelfde recensie. Ik las ze achter elkaar uit en ze maken alledrie deel uit van de Ravkaanse volksvertellingen.

Het enige boek dat ik in augustus 5 sterren gegeven heb is De Hongerspelen, maar dat was doorgestoken kaart, want die heb ik al eerder gelezen.
Qua nieuw boek heb ik het meest genoten van De Voltooiing van David Baldacci. 
Het boek dat ik het best zal onthouden is waarschijnlijk Boek (256 blz.) een heel apart boek.

Soms gaat een maand heel snel en lijkt het net of het gisteren was dat de maand begon. Dat gevoel heb ik met augustus niet. Een gedeelte ervan was ik nog op vakantie, een gedeelte ervan nog thuis in de vakantie en deze week is de derde schoolweek alweer bezig. Als ik naar de boeken kijk die ik gelezen had denk ik echt: 'Is het nog maar zo kort geleden dat ik ze las? Dat lijkt veeeeel langer!'

Wat er op stapel ligt voor september:

Ten eerste hoop ik een heleboel leesuren! 
En zoals ik al eerder schreef heb ik op tafel een grote stapel boeken liggen waar ik aan toe hoop te komen deze maand.
Vandaag kreeg ik Wat ons niet zal doden (Millenium 4) met de post. Ik denk dat ik daar wel snel in ga beginnen. Verder heb ik Papertowns van John Green nog liggen en twee gewonnen boeken die ik graag wil lezen.
Ook heb ik nog een aantal bibliotheekboeken liggen die ik, nadat ik ze voor de tweede keer gereserveerd had en opgehaald heb toch echt wel wil gaan lezen. Dat zijn Rode letters van Anne Bishop en De ongelooflijke zoektocht van Millie Bird van Brooke Davis.
Ik hoop dat ik eind van de maand kan melden dat ik de meeste van deze boeken gelezen heb. We zullen zien. 
Ik ben op dit moment trouwens bezig in deel 13 van de Middernacht-serie van Lara Adrian. Bound to Darkness, dus ook daar zullen jullie nog meer van horen.


Ohja, hadden jullie mijn nieuwe boekenkasten al gezien? Ik had ze écht nodig. De oude stonden op instorten...

Er is nog wat ruimte over...


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten