Boeken algemeen

donderdag 3 september 2015

Bound to Darkness (Midnight Breed #13) - Lara Adrian

Ik had hem al lang op mijn verlanglijstje staan: Bound to darkness, het dertiende deel van de Midnight Breed-serie van Lara Adrian. (In Nederland is deze serie bekend als de Middernacht-serie).
Op 27 augustus was dan eindelijk de releasedatum en heb ik het boek gelijk op mijn e-reader gezet.



Wil je behalve over Bound to Darkness meer weten over de serie, kijk dan eens bij mijn blogpost over de serie die ik afgelopen jaar plaatste: Welkom in de wereld van The Midnight Breed.
In het Nederlands komt binnenkort het negende deel, Corinne, van de serie uit. De serie wordt in Nederland uitgegeven door Luitingh Sijthoff.

Vanaf het negende deel breekt er een nieuwe periode in de serie aan. Er wordt een sprong van 20 jaar in de tijd gemaakt. Daar moest ik erg aan wennen. Deel 1 t/m 8 spraken mij meer aan dan het vervolg, alhoewel de verhaallijn daarin ook weer erg spannend is.

De Stam heeft een aantal gevaarlijke tegenstanders. Met name de leden van Opus Nostrum. Een club vampiers die het niet eens is met de huidige gang van zaken (Wat die gang van zaken is, daar zal ik niet te diep opin gaan, want dan verklap ik teveel aan de lezers die de Nederlandse delen lezen.)
Maar een nog grotere dreiging vormen de Atlanteanen.
Van beide dreigingen is weinig bekend. Onder andere niet wie de leden zijn. Wel dat ze voor zowel mens als vampier gevaarlijk zijn. De Broederschap is intensief bezig met een onderzoek.

De hoofdpersonen in Bound to Darkness zijn Carys Chase, dochter van Sterling Chase  (#10 Darker after Midnight) en Rune, vechter in nachtclub La Notte.
In het vorige deel, Crave the Night, zat het er al aan te komen dat dit boek over hen zou gaan.
Rune laat nooit iemand binnen zijn zorgvuldig opgebouwde muren komen. Tot Carys. Maar ook aan haar vertrouwt hij zijn verleden niet toe. Als ze er uiteindelijk zelf achterkomt kan het wel eens te laat zijn om hem nog te helpen.

Het heeft wel tot halverwege het verhaal geduurd tot ik het boek spannend begon te vinden. De spanning tussen Rune en Carys is vanaf het begin van het verhaal duidelijk aanwezig, maar met de spanning in de lopende verhaallijn duurde het wat langer.
Vanaf die tweede helft was het weer als vanouds: Ik kon niet meer stoppen met lezen.
Er wordt in dit deel ook weer een tipje van de sluier opgelicht over wie deel 14 zal gaan.

Ik dacht dat ik de site van Lara Adrian wel goed in de gaten had gehouden de laatste tijd, maar ik kwam erachter dat er nog een tussendeel voor deel 13  is: #12,5 Tempted by Midnight.
Die wil ik ook nog gaan lezen. De tussendelen zijn tot nu toe altijd korte verhalen geweest die los staan van de grote verhaallijn, dus ik kom met deel 12,5 vast niet erg in de knoop.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

23348553Titel:Bound to Darkness
auteur: Lara Adrian
uitgeverij: Delacorte Press
ISBN: 978 1 939193 04 9
aantal pagina's: 243
verschijningsdatum: augustus 2015







Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten