Boeken algemeen

vrijdag 17 juli 2015

Pupil (Talon #1) - Julie Kagawa

#OHMYBOOKATHON

Van 16 t/m 21 juli doe ik mee aan de leesmarathon van Ohmybook.nl. In zes dagen zoveel mogelijk lezen. Ik heb geen idee of ik meer tijd heb om te lezen dan anders. Het is vakantie en lezen doe ik toch wel. 
Het eerste boek dat ik voor deze leesuitdaging gelezen heb is Pupil, het nieuwste boek van Julie Kagawa.


Eens moet de eerste keer zijn: Een boek over draken lezen.


Precies een jaar geleden begon ik te lezen in De IJzerkoning van Julie Kagawa, Ik moest even wennen aan de enorme fantasie van Julie Kagawa. De boeken van de Iron Fey staan er helemaal bol van, maar dat ik alle boeken uit de serie vervolgens gelezen heb wil wel zeggen dat ik het goede boeken vind.

Later vorig jaar begon ik in nog een serie van Julie Kagawa: Blood of Eden. Die serie vond ik echt geweldig. Dat komt mede doordat ik boeken over vampiers erg graag lees. En laat dat nou precies zijn waar Blood of Eden over gaat.

Via social media had ik al meegekregen dat er weer een nieuwe serie van Julie Kagawa uit zou komen. Talon. Een serie over draken. En laat het eerste deel ervan nou afgelopen zaterdag door de postbode bij mij gebracht zijn. Yes!

En nu heb ik in een jaar tijd 11 boeken van Julie Kagawa gelezen.


Review

Pupil een boek over draken uit Talon, die zich, om onopgemerkt te kunnen leven, kunnen transformeren tot mensen.
Drakenjongen volgen een strenge opleiding met als één van de laatste fases hierin de test om tussen de mensen te leven. Om zich aan te passen aan de mensen.

In deze fase zijn Ember en Dante Hill aanbeland. Ember en Dante zijn een drakentweeling. Als je het zo kunt noemen. Ze zijn eigenlijk geen tweeling, maar nestgenoten van een draak die twee eieren tegelijk heeft gelegd. Iets wat maar heel zelden voorkomt.

De plaats waar Ember en Dante zich moeten waarmaken is Crescent Beach. Een plaats waar het draait om zon, zee en strand. Vrijheid. Drie maanden om te surfen en feesten met vrienden die snel gemaakt zijn.
Maar ook drie maanden om de geheimen van Talon te ontdekken en erachter te komen dat er een leven is buiten de regels van Talon om.

St.-Joris, een organisatie die draken uitroeit, heeft er lucht van gekregen dat er een draak in Crescent Beach is. Om wie het gaat, dat weten ze niet. Dat moet uitgezocht worden. En wel door Tristan en Garret. Twee meedogenloze soldaten die zich op hun beurt ook aan moeten passen aan het leven in Crescent Beach. Ook zij mogen aan de vrijheid proeven.

Op het strand leren Garret en Ember elkaar kennen en voelen meer voor elkaar dan volgens hun wetten zou mogen, zonder te weten dat ze elkaars vijanden zijn... of toch?

Wat ik ervan vond:

Als ik een boek lees heb ik altijd een heel duidelijk beeld voor ogen van hoe iedereen en alles eruit ziet. Met de draken in dit verhaal had ik wat meer moeite, alhoewel dat gedurende het boek wel wat kwam.
Wat personages betreft pakte het verhaal me goed.
Zowel Ember als Garret komen als ik-personage aan bod, dat zorgt voor genoeg spanning in het verhaal.
Ook is er redelijk wat actie in het verhaal. Maar afgaand op de flaptekst van het boek had ik meer actie verwacht.

De cover van het boek vind ik erg mooi. Een mooie, glimmende reliëf van een rode drakenhuid. De huid van Ember.
Dit najaar komt deel 2 van de serie uit, genaamd Rebel, met net zo'n mooie cover, alleen dan in het blauw. Ik ga er vanuit dat die kleur refereert aan de kleur van een draak waarmee je in Pupil al kennismaakt.
Ik heb nu al zin om het volgende deel te gaan lezen, maar, zoals zo vaak met een nieuwe serie moet ik nog even geduld hebben.

Klik hier om mijn recensies van de andere boeken van Julie Kagawa te lezen.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

25825718Titel: Pupil
auteur: Julie Kagawa
Originele titel: Talon
vertaling: Karin de Haas
uitgeverij: HarperCollins
ISBN: 978 94 027 0140 1
aantal pagina's: 413
verschijningsdatum: juli 2015





Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten