Boeken algemeen

maandag 6 juli 2015

Grey | Fifty shades of grey - As told by Christian - E.L. James

"I close my eyes, fighting the disquieting sensation that surges and fills my chest once more. It's like homesickness and homecoming rolled into once."




Precies drie jaar geleden las ik de Vijftig tinten trilogie. Ik hield toen nog geen blog bij, dus kan me ook niet meer precies herinneren wat ik ervan vond. Na even teruggekeken te hebben op Goodreads zie ik tot mij verbazing dat ik alledrie de delen 5 sterren gegeven heb! Dat wist ik echt niet meer.

Wat ik wel wist, was dat ik Grey zo snel mogelijk wilde lezen en niet wilde wachten op de Nederlandse vertaling die op 21 juli uitkomt.

Wat het verhaal betreft, dat is hetzelfde als in het eerst deel van de serie, alleen nu verteld vanuit Christian. Ik vond het erg leuk om te lezen en dan met name de schuingedrukte stukjes met de gedachtes van Christian. Ook het mailverkeer tussen Anastasia en Christian vond ik erg leuk.

"Thank you for the champagne and the blow-up Charlie Tango, which is now tied to my bed." (Ana)

'Lucky Charlie Tango." (Christian)


Het viel mij nog mee met hoe verknipt hij overkwam. Of ben ik zijn gedrag gewoon gaan vinden? ;-)
Behalve zijn gedachtes maak je ook veel van zijn dromen mee. Dromen van voor hij geadopteerd werd. Dromen die wel verklaren waarom hij zo verknipt is.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo niet weet of deze gebeurtenissen in de eerdere boeken al besproken werden, maar ik heb het idee dat je met dit boek echt een stuk meer over Christian te weten komt.

Het boek is onderverdeeld in hoofdstukken die de dagen weergeven. Van maandag 9 mei 2011 t/m donderdag 9 juni.

Verder geef ik op mijn blog normaal gesproken niet mijn mening over films, maar over de film van Fifty Shades of Grey wil ik nog wel even wat kwijt:
Als je de film hebt gezien en de boeken niet gelezen en je vond er niks aan. Groot gelijk. Ik heb het eerste stuk van de film gezien en heb hem toen uitgezet. Wat een baggerfilm. (Voel je niet beledigd als jij het wel een goede film vond hoor...)
In de boeken weet je wat Anastasia (en nu dus ook Christian denken), in de film bespringen ze elkaar van het ene op het andere moment en vond ik het erg nep overkomen en heb geen (figuurlijke) diepgang gezien, terwijl die er in het boek zeker wel is.
Ik heb alleen het eerste half uurtje gezien, toen had ik genoeg gezien. Misschien dat ik hem ooit, als ik me heel erg verveel nog eens verder ga kijken. Als ik dan mijn mening bijstel zal ik het wel laten weten.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

25644601titel: Grey
auteur: E.L. James
uitgeverij: Arrow Books
ISBN: 
9781473535954
aantal pagina's: 406
verschijningsdatum: juni 2015







Follow on Bloglovin

1 opmerking:

  1. Heb er ook van genoten! Ik vond de film wel goed, maar de boeken uiteraard veel beter en sterker ;-)

    BeantwoordenVerwijderen