Boeken algemeen

zaterdag 6 juni 2015

Bijna verliefd (Verboden vrucht #1) - Abbi Glines

"De vader die ik me herinnerde, voetbalde met mij en bemande tijdens buurtfeestjes de barbecue. Die vader was voorgoed verdwenen op de dag dat mijn tweelingzusje Valerie bij een auto-ongeluk om het leven was gekomen."


Even iets luchtigs tussendoor. Dat was de bedoeling. Dus koos ik zonder me er verder in te verdiepen voor een boek dat al een tijdje op mijn e-reader stond. Dat luchtig en tussendoor ging prima.
Tot ik aan het einde van het boek kwam en erachter kwam dat ik aldaar wel haast verder móest in deel twee. So far voor tussendoor.
Gisteravond ben ik begonnen in Bijna verliefd. Tot later vannacht doorgelezen dan de bedoeling was, vanmorgen het boek uitgelezen en gelijk verder gegaan in Nooit verliefd. Die was vanmiddag uit. Nu zit ik nog te twijfelen of ik klaar ben met dit tussendoortje of dat ik dit weekend deel 3, Voor altijd verliefd nog ga lezen.
Nu lijkt het net of ik deze serie zo fantastisch vind dat ik hem in één ruk uit wil lezen, maar zo bijzonder is het eigenlijk niet. Het is alleen zo dat het verhaal nog niet af is en ik wel wil weten hoe het afloopt. Dat zal ik waarschijnlijk pas weten na deel 4.....

Waar gaat het verhaal over:

Blaire Wynn is 19 jaar, woont in Alabama en heeft net haar moeder begraven. Haar enige nog levende familielid is nu nog haar vader die in Florida woont. Hij heeft het gezin 5 jaar geleden, toen Blaire's tweelingzusje Valerie overleed verlaten. Blaire zit er niet op te wachten om bij haar vader in te trekken, maar ze heeft geen keus.
Bij het huis van haar vader aangekomen blijkt haar vader er helemaal niet te zijn. Wel twee feestende stiefbroers en een stiefzusje dat haar liever ziet gaan dan komen.
Stiefbroer Rush ziet er erg leuk uit, maar heeft niet zo'n beste reputatie. Ook tegen Blaire doet hij in het begin vrij hatelijk.
Blaire is niet van plan om lang gebruik te gaan maken van de 'gastvrijheid' van Rush. Ze vindt al snel een baantje bij de plaatselijke golfclub waar ze lekker verdient en hoopt snel iets voor zichzelf te kunnen vinden. 
Rush laat Blaire al gauw weten dat hij zich tot haar aangetrokken voelt, maar niks met haar te maken wil hebben en dus uit haar buurt wil blijven. 
Hij houdt zich bijzonder kort aan zijn eigen afspraak. De aantrekkingskracht is te groot.
Daar begint het spelletje van aantrekken en afstoten.

"Als ik met hem naar bed zou gaan, zou ik mijn hart aan hem schenken. Ik was al een beetje verliefd op hem. Als hij me zou bezitten, zou hij me kunnen kwetsen als geen ander."


Stiefzusje Nan blijft wel een enorme hekel aan Blaire houden. Daar is een geheimzinnige reden voor waar veel mensen in Rosemary Beach vanaf weten, maar niemand is van plan het aan Blaire te vertellen. Vroeg of laat komt ze er wel achter.

Wat ik ervan vond:

Uit wat ik aan het begin van dit stukje schreef kun je denk ik al wel opmaken dat ik niet laaiend enthousiast ben. Toch heb ik het boek snel uitgelezen en ben ik ook verder gegaan in het volgende deel. Was het de luchtigheid in combinatie met het warme weer?
Eigenlijk vond ik het een young-adult bouquetreeksverhaal. Niks mis met bouquetboekjes hoor. Maar dan weet je wat je krijgt als je dit boek gaat lezen.

Abbi Glines schrijft lekker vlot, alleen de leeftijd van de personages past helemaal niet bij ze. Blaire is 19 en gedraagt zich als een 15-jarige. Rush is 24 en gedraagt zich ook erg onvolwassen. Het is dat Rush een eigen huis heeft en de leeftijd van beiden beter bij het verhaal past.

Mijn recensie van Nooit verliefd (klik), het tweede deel van de serie, staat inmiddels ook online. 

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

21469853Titel: Bijna verliefd
Auteur: Abbi Glines
Originele titel: Fallen too far
vertaling: Ineke de Groot
uitgeverij: Karakter Uitgevers B.V.
verschijningsdatum: februari 2014
ISBN: 978 90 452 0615 8 (e-book)
aantal pagina's: 169





Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten