Boeken algemeen

zondag 31 mei 2015

Op een rijtje: De boeken van mei

Een maand waarin ik veel gelezen heb. Volgens sommige mensen die mijn blog lezen doe ik dat iedere maand...
Maar deze maand heb ik twee weken vakantie gehad en had ik éxtra veel tijd.



Ik zet ze voor jullie op een rijtje:
  1. ADHD | Bijsturen als alle remmen los zitten - Martin L. Kutcher
  2. Het Achterhuis - Anne Frank 
  3. Over de grens - Katie McGarry **** 
  4. Vlucht naar Curaçao - Debby van den Bergh ***
  5. Mijn man #3 | Overgave - Jodi Ellen Malpas ****
  6. De betrokkenen - Anita Larkens ****
  7. Kampioen - Corien Oranje 
  8. Boze Drieling - Paul van Loon (voorgelezen)
  9. Dood de vader - Sandrone Dazieri *****
  10. De Selectie #2 | De Elite - Kiera Cass ***
  11. De Selectie #3 | De One - Kiera Cass ****
  12. Ga voor mij - Jennifer Lynn ****
  13. Verbroken - Linda Jansma ***** (recensie volgt op 26 juni)
  14. Wonder - R.J. Palacio *****
  15. Het vijfde evangelie - Ian Caldwell ****
Klik op de titel om de bijbehorende recensie te lezen.

Ik ben op een totaal van 15 boeken gekomen. Ik dacht dat ik nog niet eerder zoveel boeken had gelezen in een maand tijd. Maar na even terug te hebben gekeken in mijn 'op een rijtje' blogposts zie ik dat ik er in juli vorig jaar zelfs nog eentje meer had. 

De boeken die me van afgelopen maand het meest zijn bijgebleven zijn de eerste twee. Het Achterhuis heeft veel indruk om me gemaakt. 

"En toen was ik stil en weet ik dat 2 minuten stilte op 4 mei nooit afdoende is. Ook niet na 70 jaar.Als je geen oorlogsslachtoffers kent kun je je het verdriet nooit voorstellen. Maar na het lezen van het dagboek van Anne Frank misschien wel een beetje meer. "


Uit het boek over ADHD heb ik veel tips gehaald waar ik nu en in de toekomst, thuis en op mijn werk veel aan kan hebben.

Het boek wat ik het leukst vond om te lezen is Verbroken van Linda Jansma. Dit boek ligt vanaf 6 juni in de winkels. Ik heb hem als recensie-exemplaar gekregen voor mijn deelname aan de blogtour van De Crime Compagnie. Ik ben daarin als allerlaatste aan de beurt, op 26 juni. Voor die tijd wil ik dan ook nog niet teveel over het boek zeggen. Wel dat ik hem 5 sterren gegeven heb. Een echte aanrader!


Update leesuitdagingen 2015


2015 Reading Challengecropped-logo_ikleesnederlands_a_v2.jpgMet de Goodreads reading challenge zit ik inmiddels op 56/100. Ik lig 15 boeken voor op schema.
Ik doe ook mee aan de #boekperweek uitdaging van @bibliotheek. Daarmee sta ik op 50/53. Die challenge heb ik half juni dus vast wel voltooid, maar dan tel ik gewoon verder hoor! 
Je kunt mijn #boekperweek challenge ook volgen via mijn bord op Pinterest.
Verder ben ik met de 5 boeken van Nederlandse bodem met de #ikleesnederlands challenge op 15/30 gekomen. Dat gaat lekker :-).


Wat er op stapel ligt voor juni

Tot afgelopen vrijdag kon je me bij #Kiezenismoeilijk helpen kiezen welke roman ik zou gaan lezen na Het vijfde evangelie. Het boek dat de meeste stemmen heeft gekregen is De lege stad van Simone van der Vlugt. Daar ben ik vandaag in begonnen. Ik ben benieuwd wat ik ervan zal vinden. Het begin is in ieder geval goed. 

Afgelopen maand gaf ik aan dat ik eindelijk Guerriero dell'eternita uit wilde lezen. Dat is niet gelukt. Daar moet ik toch écht in verder deze maand. Ik zie hem vanuit mijn ooghoeken vaak liggen. Hopelijk kan hij eind deze maand terug in de boekenkast.

Ik heb van Xander Uitgevers afgelopen weekend een recensie-exemplaar van Rosy van Pierre LeMaitre gekregen. Een mooie hardcover die ik aankomende maand zeker zal gaan lezen. Verder wil ik Vertrokken van Henri Coulonges gaan lezen.
Ook zal er aankomende maand weer een nieuwe editie van #Kiezenismoeilijk komen. Uit welke boeken ik jullie wil vragen te helpen met kiezen weet ik nog niet. 

Heb jij alvast wat tips voor me?

Een fijne (lees)maand toegewenst!

  
Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten