Boeken algemeen

vrijdag 1 mei 2015

Op een rijtje: De boeken van april


Ja hoor, de tijd gaat wel door. Mei is begonnen. Hopelijk een maand met veel zon en lekker veel tijd om in de tuin te lezen. Met die tijd moet het goed komen met twee weken meivakantie in het vooruitzicht.

Maar voor dat ik verdwijn in de boeken wil ik weer even wat dingen op een rijtje zetten.
Ten eerste de boeken die ik afgelopen maand gelezen heb:

1. Mijn man #2 | Ontdekking - Jodi Ellen Malpas ***
2. Vrees me (Touching Juliette #1) - Tahereh Mafi ****
3. Verwoest me (Touching Juliette #1,5) - Tahereh Mafi ****
4. Breek me (Touching Juliette #2) - Tahereh Mafi ****
5. Versplinter me (Touching Juliette #2,5) - Tahereh Mafi ****
6. Vertrouw me (Touching Juliette #3) - Tahereh Mafi ****
7. Denken aan vrijdag (Frieda Klein #5) - Nicci French ****
8. Eiland aan de horizon - Corien Oranje
9. Het meisje met alle gaven - M.R. Carey ***
10. Wolfsbloed (De laatste wachter #2) - Alexandra Penhryn Lowe ****
11. De Grenzeloze (Afdeling Q #6) - Jussi Adler-Olsen ****
12. Meedogenloos - Natasza Tardio ****
13. Boze drieling (Dolfje Weerwolfje #5) - Paul van Loon (recensie binnenkort online)

Klik op de titel om de bijbehorende recensie te bekijken.

Ik ben op een mooi aantal van 13 boeken gekomen, terwijl ik voor mijn gevoel helemaal niet zoveel gelezen had. Ik ben een paar keer in drie boeken tegelijk bezig geweest, omdat ik geen idee had wat ik moest kiezen. Een beetje een leesdip gevoel. Maargoed, als ik het zo zie valt het best mee.
Het boek dat ik deze maand las voor Kiezen is moeilijk is De Grenzeloze, die is me erg goed bevallen.

Het beste boek dat ik afgelopen maand las? Ik heb geen enkel boek 5 sterren gegeven, maar wel een hele serie 4 sterren. Ik kies dan ook voor de Touching Juliette trilogie van Tahereh Mafi als beste boeken van april.




Update leesuitdagingen 2015

Met de Goodreads reading challenge zit ik inmiddels op 42/100. Ik lig 10 boeken voor op schema.
Ik doe ook mee aan de #boekperweek uitdaging van @bibliotheek. Daarmee sta ik op 38/53. Ook te volgen via mijn bord op Pinterest.
Hoe het komt dat ik bij Goodreads meer op de teller heb staan? Dat komt doordat ik bij #boekperweek de voorleesboeken niet meereken.
Verder ben ik met de 3 boeken van Nederlandse bodem met de #ikleesnederlands challenge op 10/30 gekomen. Daarmee loop ik dus mooi op schema.


Wat er op de stapel ligt voor mei

Het eerste boek van deze maand is alweer uit. Dat was het boek ADHD | Bijsturen als alle remmen los zitten van Martin L. Kutscher. De recensie hiervan staat inmiddels online. 
Verder heb ik een aantal recensieboeken liggen en weet ik van een aantal boeken dat ik ze zal krijgen.
Over de grens van Katie McGarry ligt klaar, ik doe mee met de blogtour van Verbroken van Linda Jansma, daar heb ik heel veel zin in! 
Mijn recensie moet eind mei online komen. Het boek verschijnt op 6 juni. 

Ook mag ik het boek Vlucht naar Curaçao van Debby van den Bergh lezen. Dit boek zal volgende week verschijnen. Verder heb ik nog op stapel liggen: Dood de vader van Sandrone Dazieri, Het Achterhuis van Anne Frank en hoop ik eindelijk het Italiaanse boek Guerrriero dell'eternita uit te krijgen. Hier ben ik al heel lang geleden in begonnen, maar ik laat hem steeds liggen voor een ander boek. Met het voornemen om dit jaar 6 Italiaanse boeken te lezen loopt het dus nog niet zo lekker. 

Blossom Books Read-a-thon


Volgend weekend organiseert Blossom Books een Read-a-thon. Dat leek me wel leuk om aan mee te doen. Al verwacht ik niet dat ik veel meer tijd vrij kan maken om te lezen dan ik nu al doe.
Maargoed, ik ga mijn best doen om op 8, 9 en 10 mei zoveel mogelijk te lezen 
Ook meedoen? Voor meer informatie klik je hier

Wat zijn jouw leesplannen deze maand?

Follow on Bloglovin

1 opmerking:

  1. Ik lees ook heel graag. Ik zie dat je Tweede Leven van SJ Watson ook hebt gelezen. Ik heb die net uit. Zijn eerste boek vond ik nog mooier, maar deze was ook interessant!

    Bloggen en loggen

    BeantwoordenVerwijderen