Boeken algemeen

zondag 10 mei 2015

Mijn man #3 | Overgave - Jodi Ellen Malpas

Na Ontdekking was ik Mijn man (niet te verwarren met MIJN man) een beetje zat. Steeds hetzelfde werd een beetje saai. Toch kon ik mijn nieuwsgierigheid naar het vervolg niet bedwingen en heb ik het boek via de Bliyoo-app op mijn telefoon geopend.

Aangezien het wel een 'dik' boek is (Dat kun je met een e-book natuurlijk niet zo duidelijk zien.) leek het me handig  om het boek niet in een keer te willen lezen. Dus... las ik er 3 tegelijk en bleef ik er 3 tegelijk lezen. 1 boek uit, weer een nieuwe erbij.
Voordeel hiervan? Ik hoefde niet steeds in een nieuw boek te komen na een uitgelezen boek.

Terug naar Overgave. Iedere dag een paar hoofdstukken lezen zorgde ervoor dat het niet saai werd. Maar ook als je dit boek wel als enige boek aan het lezen bent zal het wel meevallen met de saaiheid.
Ik vond dit deel tot nu het beste van alledrie. Heb hem zelfs 4 sterren gegeven. (De vorige twee delen kregen alletwee 3 sterren.) Spannend en niet steeds hetzelfde liedje.
Al was ik daar wel even bang voor toen Ava er op een gegeven moment, vlak aan het begin van het boek vandoor ging. Dat was voor mij een moment waarop ik het boek bijna aan de kant legde om ook niet verder te lezen. Ik heb er geen spijt van gekregen dat ik toch verder ben gaan lezen.

Het boek heeft een goede en spannende verhaallijn. Het is een goede afsluiting van de serie. Alle verhaallijnen worden duidelijk. 
De originele titel is This Man Confessed, die titel zegt meer over het boek dan de Nederlandse titel vind ik. Ava kreeg in Obsessie en Ontdekking al redelijk wat voor de kiezen wat betreft Jesses verleden. Maar het kan nog erger. In dit deel geeft Jesse zich letterlijk en figuurlijk helemaal bloot.
Jesse en Ava op hun best.

En voor mijn eigen idee wel leuk: Iemand die ik vanaf het begin wantrouwde bleek inderdaad niet te vertrouwen te zijn.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

Mijn man  / 3 OvergaveTitel: Mijn man | Overgave
auteur: Jodi Ellen Malpas
Originele titel: This Man Confessed
vertaling: Textcase
uitgeverij: Xander Uitgevers BV
ISBN: 978 94 0160 099 6
aantal pagina's: 463
verschijningsdatum: oktober 2013




Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten