Boeken algemeen

maandag 18 mei 2015

De One (De Selectie #3) - Kiera Cass

"Er zijn hier nog drie meisjes. Als je je zoveel zorgen maakt om die ene kans die je krijgt, is het misschien een goed idee er zeker van te zijn dat je hem niet aan mij vergooit."



In een dagje uitgelezen. Dat was sowieso de bedoeling van dit laatste deel van de Selectie-trilogie. In de eerste instantie omdat ik snel weer in een ander boek verder wilde. 
De Selectie-trilogie was na deel 1 en 2 niet doorgedrongen tot mijn lijstje met favoriete YA-boeken maar ik wilde toch weten hoe het af zou lopen.
Eenmaal bezig bleek dat ik niet zomaar meer kon stoppen met lezen. Dit deel is wat mij betreft zonder meer het beste van de drie.
Meer actie, meer spanning, minder jurkengedoe.

(Als je de serie nog niet gelezen hebt en dat wel wil gaan doen, lees dan niet verder.)

Van de 35 meisjes waar de Selectie mee begon zijn er nog 4 over; America, Kriss, Elise en Celeste.
Ze zijn nog steeds concurrenten, maar groeien wel dichter naar elkaar toe. Ook de band met de koningin wordt steeds beter.

"Daar zaten we dan, hand in hand op de achtergrond. De perfectioniste, de lieverd, de diva... en ik." 


America laat in dit deel goed zien wie ze is en waar ze voor staat. Daar is de koning niet altijd blij mee. Hij ziet America dan ook liever komen dan gaan.
America twijfelt nog steeds regelmatig aan haar gevoelens voor Maxon en Aspen, maar ook daarin weet ze steeds beter wat ze wil.

Zou America als prinses het verschil kunnen maken? Is America wat het Maxon wil? Wat het volk wil?

Wat in dit boek een spannend onderdeel is, zijn de rebellen. De zuidelijke (dodelijke) rebellen en de noordelijke die naar het lijkt ergens naar op zoek zijn. 
Het paleis wordt regelmatig aangevallen. De rebellen worden steeds brutaler. Dat moet een keertje misgaan.

Wat ik een beetje vreemd vind, is dat er voorop de boeken Selectie-trilogie staat en er nu toch een vierde deel van de serie gaat uitkomen. Terwijl trilogie naar mijn weten betekent dat er drie delen zijn. Het vierde deel heet De prinses en speelt zich 20 jaar na de eerste drie boeken af.

Lees hier mijn recensies van De Selectie en De Elite.

Welk deel vond jij het beste?

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

De one  - SelectietrilogieTitel: De One
auteur: Kiera Cass
Originele titel: The One
vertaling: Hanneke van Soest
uitgeverij: Van Goor
ISBN: 978 90 00 33866 5 (e-book)
aantal pagina's: 225
verschijningsdatum: november 2014





Follow on Bloglovin

1 opmerking: