Boeken algemeen

zaterdag 11 april 2015

Vertrouw me (Touching Juliette #3) - Tahereh Mafi

Afgelopen week las ik Vertrouw me, het derde deel van de Touching Juliette-trilogie uit.
Dat ik in zes dagen een serie van 5 boeken (inclusief deel 1,5 en 2,5) heb gelezen wil wel wat zeggen. Blij dat ik hem gelezen heb! Wel jammer dat ik er alweer doorheen ben. Langzamer lezen ging helaas niet, daarvoor wilde ik veel te graag weten hoe het af zou lopen.

Juliette is in de serie enorm gegroeid. Van een bang en onzeker meisje dat net zo lief dood was, naar een echte power-girl. (Om het zo maar eens te zeggen.)

"Niet langer ben ik bang voor de angst, niet langer laat ik me erdoor overheersen. De angst zal leren míj te vrezen."

Ze heeft gedurende de serie voor heel wat moeilijke keuzes gestaan. In dit laatste deel kom je erachter wat voor consequenties haar keuzes zullen hebben.

In Breek me werd Juliette neergeschoten door Anderson en is Omega Point gebombardeerd. Juliette weet niet wat er van haar vrienden geworden is. Volgens Warner zijn zij allemaal dood. De overlevenden van Omega Point denken dat Juliette dood is. 
Allemaal zijn ze kapot van verdriet. 
Juliette wil wraak!
Wraak op Anderson en Het Herstel. Maar dan moet ze Anderson wel eerst zien te vinden.

Hoe groot is de verrassing als Juliette weer herenigd wordt met haar vrienden. Ja, hoe groot? 
Hoe reageert iedereen op het plan van Juliette om op te staan tegen Het Herstel?
Weer staat Juliette voor moeilijke keuzes. Oorlog of rust, Warner of Adam.

"Want hoe meer ik over hem ontdek, hoe minder smoesjes ik heb om hem weg te duwen. Hij valt voor mijn ogen uit elkaar, verandert in iets totaal anders."

Wederom een erg mooie cover die goed bij de stijl van het boek past.

"Geen geweer, geen zwaard, geen leger of koning zal ooit machtiger zijn dan een zin. (...) Woorden doorboren je en blijven vervolgens steken, dringen diep door tot in je botten, waar je ze als dode dingen mee de toekomst in moet dragen, hoe hard je ook probeert ze uit te graven, los te scheuren van je vlees."

Klik op de titels van de boeken om mijn recensies van de rest van de serie te lezen:
#1    Vrees me
#2    Breek me

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

20612051Titel: Vertrouw me
auteur: Tahereh Mafi
Originele titel: Ignite Me
vertaling: Merel Leene
uitgeverij: Blossom Books
ISBN: 9789020632750 (e-book)
aantal pagina's: 309
verschijningsdatum: maart 2014








Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten