Boeken algemeen

vrijdag 3 april 2015

Mijn man #2 | Ontdekking - Jodi Ellen Malpas

Ontdekking is het tweede deel van de Mijn man-trlogie. Het eerste deel van deze trilogie, Obsessie,
eindigde in zo'n enorme cliffhanger dat ik wel gelijk door moest lezen in dit deel. Ookal ben ik boeken in dit genre meestal na een boek wel zat, ik wilde weten hoe het verder zou gaan met Ava 'O Shea en Jesse Ward.

Dat er weer nieuwe kansen zouden komen leek me logisch, aangezien Ontdekking dezelfde hoofdpersonen heeft als Obsessie.

Nadat Ava Jesse in het vorige deel los heeft moeten laten vanwege dingen die hij voor haar verzwegen had, moet ze noodgedwongen de confrontatie weer met hem aan gaan.
Jesse wil een nieuwe kans en belooft zijn leven te beteren. Maar van zijn bazige, dominante, bezitterige gedrag lijkt hij geen afstand te willen doen.
Zo gaan Ava en Jesse in dit boek al gauw weer op dezelfde voet verder als in Obsessie. Veel gemanipuleer en veel seks. Maar in dit deel is Ava vaker de sterkste van de twee dan in het vorige. Van de machtige Jesse is af en toe maar weinig over.
Wel blijft hij allerlei eisen stellen aan Ava. Eisen die ze in de eerste instantie echt niet van plan is in te willigen.
Voordat ze aan al zijn wensen kan en wil voldoen moet ze toch meer over hem weten. Ze weet nog niet eens hoe oud hij is!
Ook krijgt ze er met hem aardig wat jaloerse en wraakzuchtige vijanden bij.

Op sommige momenten dacht ik tijdens het lezen vooral dat zowel Ava als Jesse héél dringend psychische hulp nodig hadden. Ze komen echt in gestoorde situaties terecht.

(Waar komt dat toch vandaan, dat in al die erotische romans (die ik gelezen heb) de eerst zo machtige en dominante man op een gegeven moment finaal wordt afgebroken en volledig afhankelijk is van de vrouw? Is dat wat vrouwen graag zien of is het gewoon realistisch?)

Ontdekking is op dezelfde manier geschreven als Obsessie. Het viel bijna niet op dat ik in het volgende deel bezig was. Ava is de ik-figuur die iedere keer maar moet raden naar de beweegredenen van Jesse.

Aan het eind van dit boek ben ik wel even klaar met deze serie, maar er zijn nog wat losse eindjes die maken dat ik uiteindelijk toch nog nieuwsgierig ben naar het derde deel, Overgave. Maar die kan nog wel even wachten.
Alle drie de delen zijn trouwens beschikbaar via Bliyoo (klik voor meer info), de ebookdienst van Bruna, waarvan ik een van de testers ben.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

18663588Titel: Mijn man | Ontdekking
auteur: Jodi Ellen Malpas
Originele titel: Beneath This Man
vertaling: Textcase
uitgeverij: Xander Uitgevers BV
ISBN: 9789401601979
aantal pagina's: 507
verschijningsdatum: september 2013




Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten