Boeken algemeen

maandag 30 maart 2015

Wacht op mij - Jennifer Lynn

Ik was deze week in een aantal boeken bezig waar ik niet zo goed doorheen kwam. Ik ben toen uit verveling een beetje gaan rondneuzen in het aanbod van Bliyoo, de ebook-app van Bruna die ik op het moment test.
Ik kwam toen terecht bij Wacht op mij en ben op mijn telefoon begonnen met lezen. Na twee hoofdstukken was de preview van het boek voorbij en kon ik het boek aanschaffen. Dat heb ik gelijk gedaan. Ik was wel benieuwd hoe het verhaal verder zou gaan. In een dag had ik hem uit.

Het verhaal gaat over Avery. Avery gaat, grotendeels om haar ouders een hak te zetten, naar een kleine universiteit die kilometers bij haar ouderlijk huis vandaan is. Haar ouders zijn daar absoluut niet over te spreken en verwachten dat ze binnen de kortste keren met hangende pootjes terug komt.
Maar Avery wil het liefst helemaal niks met haar ouders en haar hele vroegere leven te maken hebben. Ze heeft een aantal moeilijke jaren achter de rug.
Op de middelbare school was ze in korte tijd gedegradeerd van hét populaire meisje naar een soort paria. En dat om iets waar ze geen schuld aan had.
Op haar eerste schooldag doet ze haar uiterste best om op tijd op school te komen. Avery heeft een hekel aan te laat komen. Maar de parkeerplaats is voller dan ze dacht, waardoor ze toch als een van de laatsten door de gangen van de school naar het juiste lokaal rent.
In haar haast let ze niet goed op en knalt ergens keihard tegenaan. Een muur? Nee, een onmogelijk gespierde jongen. Gelukkig ziet hij de lol er wel van in en helpt haar met het opruimen van haar gevallen spullen. Als dan blijkt dat hij dezelfde kant op moet als zij wil ze er het liefst zo snel mogelijk vandoor. En dat doet ze dan ook.
Zoals het in een roman wel vaker gaat blijft ze Cam tegen het lijf lopen. Hij wil graag een date met haar, maar Avery is niet van plan om te gaan daten. Feestjes en jongens, daar doet ze niet aan.
Dat soort dingen heeft haar in het verleden veel te veel gekost. Het is precies wat haar kapot gemaakt heeft.
Ook haar nieuwe vrienden Jacob en Brittany begrijpen er niets van.
Er is heel wat moed en vertrouwen voor nodig om het geheim dat ze met zich mee draagt aan wie dan ook te verklappen. Of dat ooit zal gebeuren is de vraag.

Ondertussen dringt Cam haar leven binnen en stukje bij beetje haar hart. Of ze dat nou wil of niet.

Voor mij was dit een leuk boek voor tussendoor. Lekker ontspannen lezen.
Ik zag dat deze maand het volgende deel van deze serie is uitgekomen. Dat boek heet 'Ga voor mij'. Hierin is de zus van Cam, Teresa, de hoofdpersoon. Die heb ik bij deze ook op mijn leeslijstje gezet.

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

20872454Titel: Wacht op mij
auteur: Jennifer Lynn
Originele titel: Wait for you
vertaling: Tineke Yürümez
uitgeverij: Zomer & Keuning
ISBN: 9789401901727
aantal pagina's: 306
verschijningsdatum: maart 2014




Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten