Boeken algemeen

zondag 1 maart 2015

Op een rijtje: De boeken van februari



In deze korte maand is het me gelukt om 8 boeken te lezen. Dat zet het totaal van 2015 op 19 boeken, wat betekent dat ik 3 boeken vooruit loop bij mijn Goodreads leeschallenge. Dit jaar doe ik ook mee aan #boekperweek. Ook daar loop ik met dit aantal ruim voor op schema. Met boeken van Nederlandse bodem voor Ik lees Nederlands loop ik nog niet echt op schema. (Lees: echt niet). Voor maart zal ik eens kijken of ik daar wat leuke boeken voor kan vinden. Iemand een aanrader?
Bij Kiezen is moeilijk had De Kooi deze maand de meeste stemmen gekregen. Dat boek heb ik met veel plezier gelezen. Waarom ik hem dan uiteindelijk 'maar' 3 sterren gegeven heb kun je in mijn post over dat boek lezen. 
Volgend weekend is het weer tijd voor een nieuwe editie van Kiezen is moeilijk. Ik heb nog geen idee welke boeken ik daarvoor zal kiezen. Ook dat is best moeilijk ;-).

De helft van de boeken die ik deze maand gelezen heb waren young-adult-boeken. Al deze boeken waren onderdeel van een serie. The Ruby Circle was het zesde deel van de Bloodlines-serie. Die is met dit deel nu afgerond. De schroeiproeven was het tweede deel van de Labyrintrennter-trilogie. Daarvan is het derde deel nog niet vertaald. 
Afgelopen nacht heb ik Val en Verlossing uit gelezen. Daar heb ik nog geen blogpost over geschreven. De bedoeling is dat die later vandaag of morgen online komt. (Zodra dat het geval is maak ik de titel hier ook aanklikbaar.) Wel kun je het aantal sterren alvast zien. 5!. En met dit deel kwam er ook een einde aan de Grisha-trilogie :-(.

1. Bed & Breakfast - Jet van Vuuren ***
2. De schroeiproeven - James Dashner ****
3. Wat heb ik gedaan? - Amanda Prowse ****
4. The Ruby Circle - Richelle Mead ****
5. De Kooi - Josh Malerman ***
6. Dreiging en Duisternis - Leigh Bardugo *****
7. Tweede leven - S.J. Watson ****
8. Val en Verlossing - Leigh Bardugo *****

Wat ik nou het beste boek vond dat ik in februari gelezen heb? Zonder twijfel de boeken van De Grisha!


Welk boek was deze maand jouw favoriet?


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten