Boeken algemeen

zondag 29 maart 2015

Geen recensie: Demonenbloed - Uschi Zietsch

Dit boek had de meeste stemmen gekregen bij de bibliotheekeditie van Kiezen is moeilijk: Welk boek moest ik volgens jullie niet ongelezen terugbrengen naar de bibliotheek.
Ik was blij dat dit boek de meeste stemmen gekregen had, uiteindelijk leek hij mij ook het leukst.
Ik ben er dan ook gelijk na de uitslag in begonnen. Alleen... ik kwam niet verder dan de eerste paar hoofdstukken en ben gelijk dezelfde avond in 2 andere boeken begonnen. Waar ik ook niet doorheen kwam. Het begin van een leesdip? Daar had ik geen zin in, dus heb ik de boeken weg gelegd. Demonenbloed en het vervolg erop heb ik zelfs alweer teruggebracht naar de bibliotheek.

Wat ik gelezen heb ik Demonenbloed is het stuk waarin Rowarn, het buitenbeentje van de gemeenschap, iets afschuwelijks ontdekt. Hij wordt wakker in een veld met naast zich een op een afschuwelijke manier vermoorde jonge vrouw. Hij heeft geen idee hoe hij of zij daar gekomen is, maar is wel bang dat hij er zelf wat mee te maken heeft. Ook de dorpsbewoners denken er zo over.
Hij kiest ervoor om niet te vluchten en samen met zijn adoptieouders het tegendeel van zijn schuld te bewijzen. Als hij tenminste onschuldig is.

Zijn adoptieouders zijn geen gewone mensen. Het zijn centauren met sprookjesachtige namen. En dat is waar het verhaal me tegen begon te staan. Ik ben dol op fantasyboeken, maar centauren? Nee. Die vind ik niks aan.
Als ik verder gelezen had was het boek ongetwijfeld spannend geworden en had ik het misschien wel leuk gevonden, maar ik kon me er niet toe zetten. Helaas.
Ik vind het zonde om te lang te blijven hangen in een boek dat me niet aanspreekt, daarvoor zijn er veel te veel andere boeken die ik nog wil lezen. Met de boeken die ik nu ga lezen stap ik tijdelijk weer even over op een ander genre.

17732654Titel: Demonenbloed
auteur: Uschi Zietsch
Originele titel: Dämonenblut
vertaling: Theo Barkel
uitgeverij: Zilverspoor
ISBN: 9789490767112
aantal pagina's: 386
verschijningsdatum: november 2012




Follow on Bloglovin

1 opmerking:

  1. Jammer dat deze zo tegenviel! Het begin wat je vertelt lijkt mij ook nog wel boeiend, maar bij de centauren kreeg ik het idee dat het een combinatie tussen realiteit-thriller en fantasy zou worden. Geen idee of dat klopt, maar daarin zou ik denk ik afhaken. Alhoewel ik dan juist weer een persoon ben die een boek toch wel uitleest. Op de een of andere manier blijf ik altijd hopen dat het misschien uiteindelijk toch beter wordt. Wat dat betreft vind ik het wel knap dat je zo kunt besluiten om ermee te stoppen! Hopelijk zijn de volgende boeken van Kiezen is moeilijk leuker en kun je die wel met plezier uitlezen!

    BeantwoordenVerwijderen