Boeken algemeen

zaterdag 8 november 2014

Kiezen is moeilijk #9


Zelf vind ik het altijd erg leuk om deze rubriek te doen. Dit keer heb ik er nog meer zin in.
Hoe dat komt? Normaal gesproken laat ik jullie kiezen uit boeken die ik al heb, maar aangezien ik afgelopen maand jarig geweest ben en een aantal boekenbonnen gekregen heb, mogen jullie me nu zelfs helpen kiezen welk boek ik zal kopen en deze maand nog ga lezen.

Ik heb een flinke lijst met boeken die ik nog graag wil lezen/ hebben, maar ik heb dat lijstje verkort tot 3 boeken.

Dus: Helpen jullie me weer kiezen?
Stemmen kan via de poll aan de rechterkant van de website. Ik hoop natuurlijk op veel stemmen :-).
Je kunt je stem uitbrengen t/m 16 november.

Endgame - De opdracht - James Frey
aarde. nu. vandaag. morgen.
endgame is echt.
endgame is begonnen.
de toekomst ligt open.
het komt zoals het komt.

12 Spelers. Jong van lichaam, maar oud van oorsprong.
De hele mensheid stamt af van hun bloedlijnen.
Ze zijn geschapen en verkozen duizenden jaren geleden.
Sindsdien bereiden ze zich voor, dag in dag uit.
Ze zijn niet bovennatuurlijk.
Niemand kan vliegen, lood in goud veranderen, of zichzelf genezen.
Als de dood komt, dan komt-ie. Voor hen, voor ons allemaal.
Ze zijn de erfgenamen van de aarde, en zij zullen het Grote Raadsel van de Redding moeten oplossen.
Een van hen moet dat doen, of we zijn allemaal verloren.

lees het boek.
ontdek de aanwijzingen. los het raadsel op.
slechts één kan winnen.
endgame is echt.
endgame is begonnen.



Vier plus één - Jojo Moyes
Na de wereldwijde bestseller `Voor jou komt auteur Jojo Moyes met een nieuwe roman: `Vier plus één . 

Jess is een alleenstaande moeder van twee kinderen. Haar dochtertje Tanzie is briljant in wiskunde, haar stiefzoon Nicky wordt genadeloos gepest. Hoezeer Jess ook probeert de eindjes aan elkaar te knopen, het lukt elke keer net niet. 
Als Tanzie mee mag doen aan een wiskundewedstrijd in Schotland met een flinke prijzenpot, grijpt Jess de mogelijkheid om haar daarmee naar een betere school te sturen met beide handen aan. Maar als hun auto het begeeft, lijkt ook die kans verkeken. Tot Ed langsrijdt, en stopt, en hun een lift aanbiedt.

`Anders dan anders: dit boek blijft je nog lang bij. Red 

`Rauw, grappig, oprecht en verdrietig. Dit is verhalenvertellen op zijn best. Marie Claire 

Jojo Moyes heeft een aantal romans op haar naam staan. Met `Voor jou bereikte ze een ongekend succes over de hele wereld: het boek ging 3 miljoen keer over de toonbank en de verfilming is in de maak. Ook `Vier plus één is een internationaal succes.


Zijderups - Robert Galbraith
Als schrijver Owen Quine wordt vermist, besluit zijn vrouw Cormoran Strike in te schakelen. Quine is regelmatig een tijd van huis, maar deze keer is het anders. Strike komt er al snel achter dat de verdwijning alles te maken heeft met Quines laatste manuscript. Dit bestaat namelijk uit onthullende portretten van bijna al zijn vrienden en kennissen en het zou een ramp voor hen zijn als het ooit wordt gepubliceerd.Niet veel later wordt Quine vermoord teruggevonden. De omstandigheden van zijn dood zijn zeer verdacht en geven een verontrustend kijkje in de geest van de dader. Strike en Robin bevinden zich in een race tegen de klok om een moordenaar te vinden die een wel heel uniek profiel blijkt te hebben


3 opmerkingen:

  1. Dat zijn wel drie heel verschillende boeken! Ik zou niet weten wat ik je moet aanraden. Ik heb "Endgame" gelezen en vond het een spannend verhaal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga voor Endgame! Die lijkt me namelijk heel spannend en ik ben benieuwd wat jij er van vind :D

    BeantwoordenVerwijderen