Boeken algemeen

vrijdag 14 november 2014

Jachtmaan (Maire) - Tisa Pescar

18302370Voor de verandering had ik weer eens wat boeken bij de bibliotheek geleend. Jachtmaan van Tisa Pescar leek me wel interessant.
Toen ik erin begonnen was wilde ik hem toevoegen op Goodreads zag ik het boek ineens naar voren komen onder een andere titel; Maire. Een herdruk van april 2014.
Voordat ik verder ging lezen wilde ik wel even weten of er nog wezenlijke veranderingen in de herdruk zaten, daarom heb ik via Facebook contact opgenomen met Tisa Pescar. Dezelfde avond kreeg ik al een reactie op mijn berichtje (lang leve Facebook ;-) ). Het boek is opnieuw geredigeerd, verder zitten er geen veranderingen in. Ik kon dus met een gerust hart verder lezen.

Voordat ik dit boek in handen had, had ik nog nooit van Tisa Pescar gehoord. En dat terwijl er vier boeken en nog een aantal korte verhalen van haar gepubliceerd zijn.

"Over Tisa Pescar
Tisa Pescar (1967, Rotterdam) is een bevlogen auteur die al sinds haar kindertijd schrijft. Inspiratie vindt Tisa onder andere in Oost-Europese volksverhalen en legendes, homo- en biseksualiteit en het leven in een commune dat ze van dichtbij heeft meegemaakt. Tisa’s boeken worden zowel door tieners als volwassenen gelezen. Naast schrijven ontwerpt en maakt Tisa kleding en fantasykostuums onder de naam Beth Boom. Tisa woont en werkt in Den Haag." 
(Overgenomen van www.tisapescar.com)

Aan het begin van het boek is een brute moord gepleegd door ene Vârcolac, een gevaarlijk figuur die regelmatig achteraf niet schijnt te weten wat hij uitgehaald heeft en hier vervolgens een groot schuldgevoel over heeft. Het blijft lange tijd een vraagteken wie deze persoon is.

De ik-figuur in het boek is Maire. Zij komt vanuit Australië bij haar broer Pascal in Frankrijk wonen. Pascal woont met nog 3 anderen in een soort woongroep. Pascal is kunstenaar en heeft zijn atelier aan huis. Verder wonen in het huis Radu, een afstandelijke en geheimzinnige man, Cat, een soort kruidenheks en Eris, een klein elfachtig meisje.
De huisgenoten hebben een erg hechte band met elkaar. Maire voelt zich daardoor af en toe wat buitengesloten. Zeker als de vier op een geheimzinnig, maandelijks tripje gaan waar Maire niet is uitgenodigd. Hoe langer Maire bij het viertal in huis woont, hoe meer vragen ze krijgt. Vragen die ze ook stelt en waarop ze in de eerste instantie vage antwoorden krijgt. Toch komt ze stukje bij beetje steeds dichter bij de gruwelijke waarheid. 

Behalve over Maire komen ook Eris en Vârcolac regelmatig naar voren in het boek. Via Eris krijg je een vrij goed beeld van de relatie tussen de verschillende bewoners van de boerenhoeve. Een bijzondere relatie die Maire vreemd genoeg al snel normaal vindt. 

Ik vond het boek erg spannend en wil de volgende delen dan ook zeker gaan lezen. Daar nodigt Jachtmaan in ieder geval wel toe uit.
Wolfmaan en Heksenmaan zijn als epub of pdf gratis te downloaden op de website van Tisa Pescar. Vervolgens komt nog Alfa. Dat is het boek dat ik in handen had begin dit jaar en waardoor ik op zoek ging naar de eerdere delen. Nog genoeg te lezen dus!

Sterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjesSterren plaatjes

4323614Titel: Jachtmaan (De jager, de prooi)
auteur: Tisa Pescar
uitgeverij: Kramat Suspense
ISBN: 
9789075212945
aantal pagina's: 392
verschijningsdatum: juni 2008








Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten